آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۰
سیاست
۲

خبر کوتاه

وزیر کار: عدالت به برنامه ریزی نیاز دارد

ایسنا: علی ربیعی، وزیر کار، در سخنرانی در خرمشهر، گفت: امروز برای حل مسائل اقتصاد و رهایی از وضعیت پیش آمده، ایجاد شغل در دورانی که زندگی ها هرروز سخت تر می شود و تورمی که رو به افزایش است و حل مسائل اقتصادی که به در آن قفل زده شده بود، نیازمند عقلانیت و سخت کوشی هستیم. او افزود: عدالت به برنامه ریزی نیاز دارد؛ نمی شود زندگی مردم روز به روز فقیرانه تر شود و ما در هاله مباحث پیرامون عدالت حرکت کنیم.

نشست خبری رئیس مجلس به مناسبت پایان نهمین دور پارلمان

ایسنا: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، چهارشنبه این هفته به مناسبت پایان مجلس، روز چهارشنبه - پنجم خرداد- ساعت 10 صبح نشست مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی برگزار می کند. اختتامیه دور نهم مجلس شورای اسلامی نیز امروز سه شنبه برگزار می شود.

«ام اس»، قابل کنترل است

ایسنا: حسین کرمان پور، عضو انجمن ام اس ایران، روز گذشته در نشست خبری کنگره سالانه ام اس با بیان اینکه این بیماری روز به روز در حال افزایش است و در 10 سال گذشته میزان شیوع آن در زنان دو برابر شده است، گفت: مردم همچنان فکر می کنند که ام اس واگیردار است و هرکس که به آن مبتلامی شود، به سرعت روی ویلچر می نشیند؛ اما تنها زمانی که بیمار و اطرافیان او از بیماری آگاهی نداشته باشند، این حالت اتفاق می افتد. عضو انجمن ام اس ایران با اشاره به نوظهوربودن این بیماری در دنیا ادامه داد: علت اصلی ابتلابه ام اس خود ایمنی است. اطلاعات مردم باید پا به پای شیوع بیماری افزایش پیدا کند که بتوانند آن را مدیریت کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد؛ ولی با مدیریت قطعی کنترل کردنی است. هر مطلبی درباره درمان قطعی آن سودجویی است. او همچنین با تاکید بر اینکه ام اس نیاز به یک تیم درمانگر دارد، افزود: کشور ما برای بیماران ناتوان آماده نیست؛ حتی پلیس نیز باید بداند که این بیماری چیست؛ چراکه گاهی راه رفتن آنها شبیه معتادان می شود و ممکن است آنها را دستگیر کنند. هرچه آگاهی مردم بالاتر رود، بیماری نیز بهتر مدیریت می شود.