آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۰
روزنامه فردا
۲۰
ماجرای عشق و عاشقی میدون

دولت مسئول بچه دارشدن شما نیست

پوریا عالمی

من میدون هستم، میدون دوم، عاشق سوفیا. بابای سوفیا اما عاشق من نیست و روی همه چیز حساس است. دیروز هم که رفتم خواستگاری، بابای سوفیا گفت: پسر تو پس فردا که وقت فرزندآوری ات شد چطوری می خواهی فاصله گذاری کنی؟ گفتم: جان؟ فاصله گذاری؟ مگر نمایش نامه است؟ من فردا بخواهم بچه دار شوم باید برشت را هم در نظر بگیرم؟ یا فاصله گذاری کنم و یکهو از اتاق بیایم بیرون؟

بابای سوفیا گفت: چی می گویی پسر؟ موضوع سر صحبت قائم مقام وزیر بهداشت است که گفته: «موفقیت و شکست در یکی، دو دهه گذشته در بحث جمعیت به طور کامل به ما مربوط نیست، فرزندآوری و فاصله فرزندآوری را پاسخ گو نیستیم بلکه سلامت فقط به ما مربوط است، ما سیاست گذار جمعیت نیستیم». گفتم: خب اگر مردم فاصله گذاری کنند که فرزندآوری نمی توانند بکنند. دولت باید سعی کند فاصله ها در جامعه کم شود که جمعیت زیاد شود.

گفتم: شما هم توقعی داری ها. مامان ما هم می گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به من مربوط نیست و به بابات مربوط است. بابای ما هم می گوید کنترل جمعیت و فرزندآوری و فاصله فرزندآوری به او مربوط نیست و به برنامه های تلویزیون مربوط است. یک زمان اوشین پخش می کرد همه هی بچه می آوردند که آخرش یکی از بچه ها خوشبخت شود. بعد خانه سبز پخش کرد، همه دست نگه داشتند و جای فرزندآوری شروع کردند به گفت وگو با فرزند و همسرشان. این اواخر اما برنامه ماه عسل تلویزیون پخش می کند و مردم می بینند نه بچه دارشدن عاقبت دارد نه اصولازندگی کردن، به همین دلیل آمار افسردگی در کشور رفته بالاو بعضی هم خودشان را پرت می کنند پایین. خلاصه تلویزیون هم در شعار هی می گوید بچه دار شوید اما می گوید مسئولیت بچه تان با ما نیست. مردم هم همین طور بلاتکلیف مانده اند معطل و امیدوار بودند که دولت و وزارت بهداشت مسئولیت فرزندآوری آنان را برعهده بگیرد. اما وزارت بهداشت دیروز زده زیر بازی و او هم گفته فرزندآوری و فاصله گذاری شما به ما مربوط نیست. این طور که مشخص است فکر کنم آخرسر مسئولیت فاصله گذاری و فرزندآوری جامعه را هم بیندازند روی دوش من.

نتیجه گیری: فرزندان از آنچه در بخش نامه های دولت می بینید به شما نزدیک ترند. مراقب باشید.

نتیجه گیری 2: دولت مسئول بچه دارشدن شما نیست.