آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۰
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس اماکن عمومی خبر داد

پلمب قهوه خانه هایی که بدون مجوز قلیان سرو می کنند

رئیس پلیس اماکن عمومی ناجا گفت: در هفته مبارزه با دخانیات که از امروز آغاز می شود، با قهوه خانه هایی که بدون مجوز قلیان سرو می کنند برخورد جدی شده و بدون دادن اخطار و مهلت 10 روزه پلمب می شوند.

سردار خلیل هلالی در نشست خبری به مناسبت هفته مبارزه با دخانیات گفت: نیروی انتظامی وظیفه دارد با واحدهای صنفی و اماکنی که نسبت به عرضه مواد دخانی اقدام می کنند با همکاری وزارت بهداشت و سازمان های صنفی دیگر برخورد کنند.

به گزارش فارس، سردار هلالی افزود: بخشی از قهوه خانه ها که در چارچوب قانون فعالیت می کنند در یک برنامه درازمدت بحث حذف خدمات قلیان را خواهند داشت اما برای واحدهای صنفی قهوه خانه ای که غیرقانونی عمل می کنند و برای سودآوری قلیان عرضه می کنند از هفته دخانیات به صورت مستمر تا پایان سال شناسایی و با آنها برخورد خواهد شد.

وی گفت: هشت هزار واحد صنفی قهوه خانه بدون مجوز در سطح کشور فعالیت می کنند که تعداد این ها بیش از این رقم خواهد بود.

هلالی ادامه داد: اگر واحد صنفی اقدام به عرضه قلیان می کند در آینده ای نه چندان دور با آنها برخورد خواهد شد همچنین مراکز پذیرایی شامل رستوران ها، کافی شاپ ها و واحدهای صنفی دیگری که موضوع فعالیتشان به قلیان ربطی ندارد اما آن را سرو می کنند و تداخل صنفی دارند، این بخش نیز مورد اعمال قانون قرار می گیرد.