آرشیو سه‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۴۹
جهان
۶

در حملات دیروز تروریست ها 220 نفر کشته و زخمی شدند

ترکیه سال 3000 به عضویت اتحادیه اروپا درمی آید

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس روز یکشنبه گفت که چند دهه طول خواهد کشید تا احتمالاترکیه بتواند به اتحادیه اروپا بپیوندد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما و به نقل از خبرگزاری فرانسه، وی تصریح کرد: بعید است ترکیه به این زودی ها بتواند به عضویت اتحادیه اروپا درآید. آنها سال 1987 درخواست عضویت دادند. با توجه به پیشرفتی که در حال حاضر در روند پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا وجود دارد، ممکن است سال 3000 چنین اتفاقی بیفتد.

کامرون افزود: علاوه بر آن، انگلیس همانند دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا از حق وتو برخوردار است، چراکه الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا یکی از عرصه های کلیدی است که در رفراندوم انگلیس درباره باقی ماندن در این بلوک، مطرح می شود.

کامرون که کشورش برخلاف میل وی در آستانه نظرسنجی برای خروج از اتحادیه اروپاست، گفت: ترکیه قرار نیست به اتحادیه اروپا ملحق شود. طرفداران کمپین «خروج از اتحادیه اروپا» اساسا می گویند به خروج از اتحادیه اروپا رای می دهند، چراکه نمی توانند مانع الحاق ترکیه به این بلوک شوند. این ادعا واقعیت ندارد و ما می توانیم وتو کنیم.

نایجل فاراژ، رهبر حزب استقلال انگلیس که با ماندن در اتحادیه اروپا و مهاجرت گسترده مخالف است، گفته: باز کردن مرزها با ترکیه یک فاجعه کامل برای کشور ما خواهد بود. با توجه به جمعیت 80 میلیون نفری ترکیه، مهاجرت به انگلیس غیرقابل کنترل تر خواهد شد.