آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۱
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مسئول بسیج رسانه: برای دولتی ها فروش اینترنت اولویت است نه پالایش فضای مجازی

مسئول بسیج رسانه با انتقاد از عدم توجه به تولید محتوا و پالایش فضای مجازی گفت: برای مسئولان دولت فروش اینترنت اولویت است نه پالایش فضای مجازی.

مسعود بصیری در جریان افتتاح کانون بسیج شهدای رسانه خبرگزاری فارس تاکید کرد: بسیج علاوه بر دفاع از مرزها، دفاع از ارزش ها را نیز بر عهده دارد و امروز بیش از دفاع مقدس مرزهای فکری مردم مورد هجوم قرار گرفته و دشمن سرمایه گذاری جدی روی جنگ نرم انجام داده است.

وی با بیان اینکه 120 شبکه فارسی زبان رایگان از طریق ماهواره برای مردم برنامه تولید و پخش می کنند، گفت: آنها در حوزه فکر و اندیشه دست و دلبازانه عمل می کنند اما در حوزه فناوری هیچ تکنولوژی را به ما عرضه نمی کنند و حتی در زمان تحریم ها دارو را نیز به ما نمی فروختند، باید ببینیم چرا در این حوزه دلسوزی می کنند و برای مردم ما رایگان برنامه پخش می کنند.

بصیری به نقش شبکه های اجتماعی در تغییر طرز تفکر مردم اشاره کرد و گفت: بخش مهمی از شبکه های اجتماعی کارکرد محتوایی دارند و ما شاهد هستیم که محتوای کاملا برنامه ریزی شده تولید و اتاق های فکر آنها برای تغییر سبک زندگی و طرز تفکر جامعه ما شبانه روز تلاش می کنند.

مسئول بسیج جامعه رسانه اضافه کرد: اولین گام برای مقابله با این هجوم تربیت کادر برای به دست گیری تولید محتوا در شبکه های اجتماعی است و ما همچنان که برد موشک های نظامی خود را افزایش داده ایم در رسانه نیز باید برد موشک های محتوایی خود را گسترش دهیم تا بتوانیم تاثیرگذار شویم.

وی یادآور شد: البته هر کجا که توانستیم تاثیر بگذاریم دشمن بیکار ننشست و از فعالیت های آن ممانعت کرد، نمونه این کار را در برخورد با شبکه های العالم و هیسپان تی وی دیدیم.

بصیری به اشارات رهبر معظم انقلاب در مورد شبکه های اجتماعی اشاره کرد و گفت: ایشان تاکیدات خیلی مهمی دارند تا ما بتوانیم تولیدات و نیروها و داشته هایمان را ساماندهی کنیم.

مسئول بسیج جامعه رسانه در مورد پیگیری اخبار و شایعات در فضای مجازی گفت: از مراجع خبری می توان شکایت کرد که چرا اخبار نادرست منتشر می کنند اما شبکه های اجتماعی رها شده اند و شایعات و دروغ بدون متولی خاص مدام به مردم عرضه می شود، گویی برای مسئولان دولت فروش اینترنت لازم برای شبکه های اجتماعی نسبت به پالایش این فضا دارای اولویت است.