آرشیو چهارشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۰
دانش
۷

دانش روز

داروی ضروری دوران بارداری و شیردهی رونمایی شد

فرآورده دانش بنیان یدوفولیک که از فرآورده های ضروری دوران بارداری و شیردهی است برای نخستین بار در ایران توسط محققان و متخصصان صنایع دارویی به تولید انبوه رسید و صبح دیروز رونمایی شد.

به گزارش جام جم، قرص یدوفولیک ترکیبی منحصر به فرد از ید و اسیدفولیک است که این ترکیبات در دوران پیش از بارداری، حین بارداری و شیردهی از مهم ترین مواد مغذی و لازم برای رشد سیستم عصبی، بینایی و شنوایی جنین و نوزاد است. با تولید این دارو که حاصل همکاری سه مجموعه بالینی، تحقیقاتی و تولیدی بوده، علاوه بر ارتقای سلامت جامعه و جلوگیری از خروج ارز، گام مهمی در مسیر خودکفایی ملی برداشته شده است.

رونمایی از اپلیکیشن های جدید گوگل

شرکت گوگل از اپلیکیشن های جدید پیام رسان و تصویری خود در تابستان رونمایی می کند.

به گزارش مهر، گوگل اعلام کرد اپلیکیشن Allo برای ارسال پیام و Duo برای گرفتن ویدئو کنفرانس با قابلیت نصب روی گوشی های هوشمند آندروید و آی اواس در تابستان عرضه می شوند. اپلیکیشن Allo توانایی پاسخگویی سریع به پیام ها را دارد، به این معنی که اگر پیامی با مضمون «حال شما چطور است» برای شخص ارسال شود، این اپلیکیشن به کاربر پیشنهاد می کند چه چیزی را تایپ کند تا سریع تر جواب دهد. Duo نیز کمک می کند فرد بدون تاخیر با کمک ویدئو با طرف مقابل صحبت کند.