آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

استقبال گسترده جوانان از نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست

جوانان و بویژه دانشجویان، استقبال خوبی از دومین مسابقه و نمایشگاه بین المللی کارتون وکاریکاتور هولوکاست کردند.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر دومین مسابقه و نمایشگاه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست در گفت وگو با کیهان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: به رغم همه محدودیت هایی که هنرمندان در خارج از کشور با آن مواجه هستند، کاریکاتوریست های 50 کشور جهان 845 اثر خود را با موضوع افشا و نقد هولوکاست صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین به دبیرخانه دومین مسابقه و نمایشگاه بین المللی کاریکاتور هولوکاست فرستادند.

شجاعی طباطبایی افزود: رژیم صهیونیستی یک روز ناجی العلی را به دلیل کاریکاتورهای ضد صهیونیستی اش به شهادت رساند و حالااین رژیم و حامیانش می بینند که لشکری از کاریکاتوریست های حرفه ای در سراسر جهان درباره هولوکاست صهیونیست ها علیه مردم فلسطین،کار هنری می کنند. چنین اتفاقی برای صهیونیست ها قابل تحمل نیست و به همین دلیل است که برای جلوگیری از برپایی مسابقه و نمایشگاه، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شبانه به وزیر امور خارجه آمریکا تلفن می کند و یا به دبیرکل سازمان ملل نامه می نویسد که جلوی کار ما را بگیرند.

وی همچنین گفت: هنرمندانی مانند برنارد بوتون رئیس انجمن کارتونیست های اروپا در مسابقه شرکت کرد و مردانه در برابر فشارها و اتهاماتی که به او می زدند مقاومت کرد.

شجاعی طباطبایی واکنش منفی دولت هایی مانند آلمان و اتریش نسبت به مسابقه و نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هولوکاست را ناگریز، به دلیل غرامت ها و جریمه هایی دانست که آنها بابت جنایت های هیتلر و جنگ جهانی به اروپا می پردازند.

گفتنی است نمایشگاه بین المللی کارتون وکاریکاتور هولوکاست 25 اردیبهشت در محل حوزه هنری گشایش یافت و تا دهم خرداد دایر است.