آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس بنیاد مسکن

28 هزار واحد مسکونی برای کپرنشینان روستایی احداث می شود

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از ساخت 28 هزار واحد مسکن برای کپرنشینان روستایی خبر داد.

علیرضا تابش افزود: کپرنشینان بیشتر در استان های جنوبی کشور همانند کرمان و هرمزگان ساکن هستند و تقریبا همه آنها زیر پوشش وام مسکن روستایی قرار داشته و از این تسهیلات استفاده می کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از ساخت 28هزار واحد مسکن کپرنشینان روستایی به اتمام رسیده است افزود: برای کپرنشینان در مناطقی همانند بشاگرد 3 هزار واحد ایجاد شده که عملیات ساخت آن به اتمام رسید و مسکن ها تحویل مردم می شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از تصویب 40 هزار میلیارد ریال اعتبار در هیئت دولت برای بهسازی مسکن روستایی و ابلاغ آن به بانک مرکزی خبر داد و گفت: بانک مرکزی طی دو تا سه هفته آینده بانک های عامل و سهمیه هر بانک را برای پرداخت این اعتبارات در قالب تسهیلات به متقاضیان مشخص خواهد کرد.

وی افزود: با این مبلغ حدود 200 هزار واحد مسکن روستایی در کشور امسال نوسازی و بهسازی خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از پرداخت 140 هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات کم بهره برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی خبر داد و گفت که با این مبلغ یک میلیون و 800 هزار واحد خانه روستایی تا پایان سال گذشته نوسازی و بهسازی شد.

تابش مجموع واحدهای مسکونی روستایی نیازمند بهسازی و نوسازی کشور را حدود پنج میلیون و 400هزار واحد اعلام کرد. وی هدف گذاری بنیاد مسکن را نوسازی تمامی این واحدها تا سال 1405 اعلام کرد و افزود: در صورت اجرای موفق نوسازی حدود 200هزار مسکن روستایی در سال، پیش بینی می شود تا یک دهه آینده بیش از 75 درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم سازی و نوسازی شود.

تابش، مازندران را در اجرای مقاوم سازی واحدهای مسکن روستایی از استان های برتر کشور معرفی کرد و گفت که در یک دهه گذشته بیش از 124 هزار واحد مسکن روستایی در این استان بهسازی و نوسازی شد.

براساس آمارهای رسمی حدود 37 هزار روستای بالای 20 خانوار در کشور وجود دارد که از این تعداد بیش از دو هزار روستا در استان مازندران واقع است.