آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
اخبار کشور
۱۰

آیت الله نوری همدانی: مسئولان در مذاکرات تکیه گاهشان عزت و قدرت مسلمانان باشد

استاد درس خارج حوزه این مسئله را برای دیپلمات ها بسیار مهم دانست و گفت: هر کجا میان ما و دنیای کفر صحبت و مذاکره ای بوجود می آید موضع گیری ها باید عزت مندانه و متضمن قدرت اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری رسا، این مرجع تقلید در درس خارج نرمش در مقابل دشمنان را عامل جری شدن آنان دانست و تاکید کرد: هر کجا نرمش نشان دهیم آنها سلطه بیشتری پیدا می کنند و این مسئله نیز برای ما تجربه و ثابت شده است.

آیت الله نوری همدانی شاخص قدرت نظام اسلامی را اراده رهبری ذکر و تصریح کرد: همه باید با این اراده گام برداریم؛ کسانی که سعی می کنند جامعه را دو قطبی کنند و دو قطبی نشان دهند این موجب ضعف است، اراده رهبری حاکم بر تمام اراده ها است.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایزنی مقامات کشورمان با عربستانی ها برای پیگیری موضوع اعزام حجاج، تاکید کرد: تاکید همیشگی ما این است که تحت هر شرایطی عزت و امنیت مسلمانان و حجاج ایرانی باید حفظ شود.

وی اظهار داشت: ما در صورتی حاضر هستیم به حج برویم که کرامت، امنیت و عزت زائران حفظ شود؛ امیدواریم مقامات کشورمان با این نتیجه از سفر به عربستان باز گردند.

آیت الله نوری همدانی عزت امت اسلام در گرو جهاد دانست و خاطرنشان کرد: البته جهاد زحمت و تلاش دارد و حتی گاهی اوقات منجر به شهادت می شود، اما اینها هیچ کدام مصداق اضرار به نفس نیست.

استاد درس خارج حوزه در نتیجه گیری خود از این بحث، بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر نیز مصداق جهاد است و نمی توانیم آن را با استناد به قاعده لاضرر از میان برداریم.