آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

سرنوشت نامعلوم پناهجویان آلمانی

پلیس آلمان از افزایش تعداد افرادی که امکان اقامت ندارند و روند اخراج آنها با تعلیق روبروست، خبر داد.

وی از این وضعیت ابراز نگرانی کرد و خواستار تغییر روند اداری این عده شد.

به گزارش تسنیم، Duldung اصطلاحی است به معنی مدارا یا تعلیق. این حالت به وضعیتی از پناهندگان اطلاق می شود که حق ماندن در آلمان برای آنها وجود ندارد یا درخواست آنها برای پذیرش رد شده و در انتظار اخراج یا تعیین تکلیف قرار دارند.

این حالت در واقع نوعی مجوز موقت برای ماندن در آلمان است و ممکن است تا 10 سال نیز تمدید شود. پناهجویان بسیاری هستند که به دلایل مختلف در آلمان پذیرش نمی شوند و به دلایل مختلف نیز نمی توانند به کشور خود برگردانده شوند. از این دسته افرادی هستند که غیرقانونی به آلمان آمده و بازگشت به کشورشان همراه با محکومیت یا مجازات است.

در کنار این مستندات، دلایل سیاسی نیز وجود دارد. رئیس اداره مهاجرت آلمان اعلام کرد: در حال حاضر 160 هزار پناهجو با این نوع مجوز در آلمان به سر می برند و تعداد آنها رو به افزایش است. از آنجایی که این افراد تا تعیین وضعیت خود نه اجازه کار دارند و نه آموزش، ممکن است مشکلاتی برای جامعه یا خودشان به وجود آورند.

برخی از این افراد چند سال در آلمان می مانند، بدون اینکه حتی زبان یاد بگیرند، از این رو انگیزه ای برای همگرایی اجتماعی و تطبیق پیدا نمی کنند. پلیس آلمان و اداره مهاجرت درخواست کردند، به دلیل بروز مشکلات احتمالی تا آنجایی که امکان دارد، مثلا تا تاریخ قبل از اعلام این قانون، دستیابی پناهندگان به امکانات آموزشی و شغلی را فراهم کنند.