آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۲
ایران زمین
۱۷

گردشگری

رشد 4 برابری ورود گردشگران خارجی به سلطانیه

آمار ورود گردشگران خارجی در شهرستان سلطانیه استان زنجان، بین ماه های فروردین و اردیبهشت سال های 90 تا 95، از افزایش 4 برابری برخوردار بوده است.«پرویز خالقی»، فرماندار سلطانیه با ارائه گزارش در زمینه آمار مقایسه ای گردشگران خارجی شهرستان سلطانیه، افزود: از جمله رویکردهای اساسی دولت یازدهم در زمینه صنعت گردشگری، ایجاد احساس امنیت برای گردشگران خارجی است.

«دیوار دفاعی» گرگان ردیف اعتباری می گیرد

گرگان- خبرنگار «ایران» / دیوار دفاعی تاریخی گرگان که می تواند نقش بزرگی در ماندگاری گردشگر در این شهرستان مرکز گلستان داشته باشد، ردیف اعتباری خواهد گرفت.

«ابراهیم کریمی»، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، دیوار دفاعی گرگان را از اصلی ترین موضوعات مطرح شده در سفر «محمد باقر نوبخت»، معاون رئیس جمهوری به این استان عنوان کرد و اظهار داشت: احیای بخشی از این دیوار در دستور کار قرار می گیرد و بقیه کار احیا به سرمایه گذاران واگذار می شود.

تبدیل کاروانسرای «انجیره» به مجموعه گردشگری

گروه ایران زمین /مجموعه کاروانسرای «انجیره» در استان یزد به یک مجموعه اقامتی و پذیرایی برای استفاده گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می شود. «محمدرضانصیری»، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در این باره اظهارداشت: این مجموعه در فضایی به وسعت 10 هکتار ایجاد می شود و فضاهایی چون بخش های اقامتی، پذیرایی، بازی های محلی و رصد ستارگان در آن تعبیه شده است. وی با بیان اینکه تغییر کاربری مذکور با مشارکت بخش خصوصی انجام می شود، افزود: برآورد سرمایه گذاری در این طرح حدود 100 میلیارد ریال است.