آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۲
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

انگلیس

بی بی سی: گروهی از نظامیان انگلیسی خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده و اعلام کرده اند ماندن در اتحادیه اروپا توان نظامی این کشور را تضعیف می کند.

این نظامیان تاکید دارند «ارزش های بریتانیایی خارج از اتحادیه اروپا بهتر برآورده می شود.»

آمریکا

خبرگزاری فرانسه: جیمی کارتر رئیس جمهور اسبق آمریکا گفته، آمریکا انبار بزرگ نژادپرستی است که در زیر خاک پنهان است و در حال حاضر بخشی از آن ظهور کرده است و دونالدترامپ نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری نیز از این ذخایر سهم خود را برمی دارد.

کره جنوبی

ایرنا: اداره برنامه تسلیحاتی دفاعی کره جنوبی اعلام کرده این کشور در سال جاری میلادی بالغ بر 3 میلیارد دلار اسلحه و تجهیزات نظامی خریداری می کند.

هدف از این خریدهای بزرگ تسلیحاتی تقویت نیروی نظامی این کشور برای مقابله با مخاطرات امنیتی اعلام شده است.

کویت

الشرق الاوسط: پارلمان کویت با لغو مصونیت یک نماینده شیعه پارلمان زمینه محاکمه وی به اتهام انتقاد از عربستان در یک شبکه تلویزیونی سوری را فراهم کرد! اتهام عبدالحمید دشتی علاوه بر توهین! به عربستان، توهین به دستگاه قضایی کویت نیز اعلام شده است.

ژاپن

رویترز: ژاپن از آمریکا خواسته حضور نظامیان خود در جزیره اوکیناوا را کاهش و اقداماتی جدی برای جلوگیری از وقوع جرایم توسط نظامیان آمریکایی حاضر در اوکیناوا انجام دهد. اخیرا یک زن جوان ژاپنی به دست یک نظامی آمریکایی پس از آزار جنسی کشته شده که موجب خشم و اعتراض مردم ژاپن شده است.

اردن

فارس: یک مقام اردنی اعلام کرده دولت این کشور نمی خواهد اخوان المسلمین را در «هیچ» انتخاباتی مشارکت دهد. این مقام مسئول که خواسته نامش فاش نشود این را هم گفته که ادامه بستن دفتر حزب جبهه عمل اسلامی اردن توسط دولت غیرقانونی است و این حزب شاخه سیاسی جنبش اخوان به شمار می رود.

مصر

خبرگزاری آلمان: بنابر اعلام سازمان عفو بین الملل 12 کشور اروپایی با وجود ممنوعیت فروش سلاح به مصر، همچنان به این کشور سلاح می فروشند. بسیاری از کشورهای اروپایی به تعهد خود مبنی بر جلوگیری از انتقال سلاح به مصر پایبند نیستند. یکی از این کشورها آلمان است.

چین

تسنیم: جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته، لغو تحریم های مربوط به فروش تسلیحات به ویتنام تصمیمی علیه چین نبوده است! چین از اقدام اخیر دولت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در لغو تحریم های تسلیحاتی ویتنام به شدت انتقاد کرده است.