آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۳
اقتصادی
۵
بازار

خریداری 2 هزار تن شیر خام به صورت توافقی

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام خرید 2 هزار تن شیر خام در چند روز ابتدایی طرح خرید حمایتی شیر خام دامداران گفت: در روزهای آینده برای خرید روزانه هزار تن شیر خام برنامه ریزی شده است.

حسن رکنی در گفت وگو با تسنیم اظهار کرد: از ابتدای خردادماه سال جاری خرید حمایتی مازاد شیر خام دامداران آغاز شده است و این طرح در 5 استان انجام می شود که استان های همجوار خود را نیز پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه امکان توسعه تعداد استان ها در طرح خرید حمایتی شیر خام وجود دارد افزود: وزارت جهاد کشاورزی اعتقادی به خرید و فروش شیر توسط دولت ندارد اما بنابر شرایط موجود این کار برای حمایت از دامداران اجتناب ناپذیر است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در چند روز ابتدایی خرید توافقی شیر نزدیک به دو هزار تن شیر مازاد دامداران توسط دولت و با مباشرت سازمان تعاون روستایی خریداری شده است.

رکنی گفت: متوسط خرید شیر خام دامداران در چند روز اخیر 1300 تومان بوده است که در برخی موارد و بنابر صلاحدید کمیته های استانی تا 1440 تومان نیز خریداری شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پایان در خصوص زمان ابلاغ و در اختیار گرفتن یارانه 200 میلیارد تومانی صادرات شیرخشک گفت: یارانه 200 میلیاردی اختصاص یافته است و اکنون برای ابلاغ در سازمان مدیریت به سر می برد.