آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۳
حوادث
۱۷

پایان سرقت های میلیاردی دزدان خانه های اعیانی پایتخت

گروه حوادث /دزدان فراری با دستبرد به خانه های اعیانی پایتخت، بیش از 7 میلیارد تومان به جیب زده بودند. راز سرقت های این باند با هوشیاری مردی که پای دوربین مداربسته ساختمانش نشسته بود فاش شد.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، بعد از ظهر 12 بهمن سال گذشته مردی در حال مشاهده دوربین مداربسته ساختمانش در خیابان کارگر چهار مرد را دید که با ورود به داخل پارکینگ در حال تخریب قفل در ساختمان هستند و قصد ورود دارند.

همان موقع اهالی ساختمان با اطلاع از موضوع، یکی از دزدان را دستگیر کردند اما دیگر اعضای باند سوار بر خودرو سمند از آنجا گریختند.

حمیدرضا - 34 ساله - که به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای ناحیه 34 برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته بود، به سرقت های سریالی با همدستی دوستانش اعتراف کرد. در ادامه نیز اعضای باند 8 نفره که همگی سابقه دار و تحت تعقیب پلیس بودند دستگیر شدند. در تحقیقات تخصصی نیز مشخص شد دزدان بیش از 5 کیلو گرم طلای سرقتی را به مرد جوانی به نام محسن فروخته اند که او نیز خیلی زود دستگیر شد. در ادامه نیز مشخص شد دزدان با دستبرد به خانه های اعیانی بیشتر مناطق تهران بیش از 7 میلیارد تومان پول به جیب زده اند که بازپرس پرونده دستور توقیف اموال و حساب های بانکی دزدان را صادر کرد. سرهنگ کارآگاه محمد نادربیگی، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در این باره گفت: بازجویی های فنی و تخصصی از تبهکاران ادامه دارد.