آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۳
جهان
۲۰

مدیترانه 30 پناهجو را در کام خود فرو برد

دریای خروشان مدیترانه کماکان قربانی می گیرد. روز پنجشنبه قایق مهاجران درمانده که به امید نجات از خطر جنگ قصد عبور از دریای مدیترانه را داشتند، واژگون شد و 30 نفر از آنان کشته شدند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، قایق حامل مهاجران در سواحل لیبی واژگون شد. درهمین حال نیروی ساحلی ایتالیا که با مشاهده غرق شدن قایق راهی محل شده بود، 96 مهاجر را از مرگ نجات داد. این اتفاق در حالی رخ داد که روز چهارشنبه نیز یک قایق حامل پناهجویان در سواحل مدیترانه غرق شد و حدود 50 پناهجو کشته شدند با این اتفاق مجموعا 80 پناهجو طی دو روز اخیر در دریای مدیترانه غرق شده اند. بر اساس آمار همچنین در هفته جاری تقریبا 6هزار مهاجر که سعی داشتند خود را به طور غیرقانونی با شناورهای غیرقابل اطمینان به اروپا برسانند، نجات

یافته اند.

از وضعیت مهاجران از فرانسه نیز خبر می رسد، افرادی که در اردوگاه پناهندگان «جنگل» در کاله فرانسه زندگی می کنند، در درگیری ها بر سر غذا میان حدود 200 افغانستانی و سودانی 20 نفر زخمی شده اند. پلیس می گوید یک نفر در اثر شلیک گلوله زخمی شده و دیگران در اثر اصابت چاقو و چوب.

همچنین در یونان نیز پلیس این کشور اعلام کرده تخلیه اردوگاه پناهندگان ایدومنی در کنار مرز بسته مقدونیه کامل

شده است.

بنا به گزارش ها پس از امضای توافق میان اتحادیه اروپا و ترکیه برای ممانعت از ورود مهاجران غیر قانونی از مسیر اژه و لسبوس، مهاجران در تلاش برای ورود به اروپا از مسیر خطرناک لیبی و آب های مدیترانه هستند. در این میان گزارش می رسد که روزانه حدود 2 هزار پناهجو با عبور از آب های مدیترانه وارد خاک ایتالیا می شوند.