آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
صفحه اول
۱

پیروزی های مقاومت یک مدرسه بزرگ است

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان که به مناسبت شانزدهمین سالگرد پیروزی مقاومت و آزادسازی جنوب لبنان در بیروت سخنرانی می کرد، گفت: ملت بیدار، ملتی است که به تاریخ فرهنگ، دستاوردها و پیروزی های خود پایبند است. ما به زنده نگهداشتن این یادمان ها اصرار داریم و باید آن را زنده نگه داریم.

وی افزود: این پیروزی ها مدرسه بزرگی است و ما بیشتر در آن یاد می گیریم. فرزندان و نوه های ما یاد خواهند گرفت چگونه با چالش ها و تهدیدها روبه رو شوند و آن را تبدیل به فرصت کنند. سیدحسن نصرالله ادامه داد: سال 2000 در شهر بنت جبیل ما فرزندان مقاومت این پیروزی را به همه ملت لبنان و همه آزادگان جهان تقدیم کردیم و آن را منحصر به خودمان نکردیم. پیروزی مقاومت باید یک عید ملی در لبنان باشد.رهبر مقاومت لبنان تاکید کرد: ما از همه می خواهیم دشمنی ها را کنار بگذارند و در دیدگاه های خود درباره عید ملی لبنانی ها که همان پیروزی مقاومت است، تجدیدنظر کنند و با آن خوب باشند. وی گفت: باید ببینیم چرا اسرائیلی ها فرار کردند و این ارتش افسانه ای چگونه به ارتشی فراری و بزدل تبدیل شد.

خیلی ها در تلاشند تا وحشیگری های اسرائیل فراموش شود و ما باید یادآوری کنیم. برخی ها می خواهند بگویند اسرائیل دوست و یار منطقه است. مردم ما ایمان دارند که تنها راه پایان اشغالگری از طریق مقاومت است و لاغیر. مقاومتی فراگیر؛ نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و رسانه ای.