آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
رسانه: رادیو و تلویزیون
۳

افتتاح 6 طرح فنی و عمرانی در صداوسیمای مرکز قم

شش طرح فنی و عمرانی با حضور تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و معاون امور مجلس و استان های سازمان صداوسیما در صدواسیمای مرکز قم افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهم ترین این طرح ها استودیوی دیجیتال حرم مطهر است که با هفت دوربین، برنامه های آستان مقدس را پوشش می دهد. برای راه اندازی این استودیو، یک و نیم میلیارد تومان هزینه شده است. تجهیز 15 ایستگاه فرستنده تلویزیونی در روستاهای استان به سامانه تی اس 2 برای دریافت هشت شبکه دیگر دیجیتال نیز افتتاح شد که برای آن 900 میلیون تومان هزینه شده است.

راه اندازی شش شبکه پرقدرت رادیویی شامل رادیو ایران، ورزش، اقتصاد، سلامت، پیام و فرهنگ با استفاده از فرستنده های پنج کیلو وات داخلی به منظور افزایش کیفیت دریافت این شبکه ها، افتتاح ایستگاه رادیویی پرتابل جمکران برای پوشش برنامه های مسجد مقدس جمکران در شب های چهارشنبه و راه اندازی پنج اتاق تدوین دیجیتال در صداوسیمای مرکز قم از دیگر طرح هایی بود که دیروز به بهره برداری رسید. برای افتتاح این طرح ها نیز حدود یک میلیارد تومان هزینه شد. همچنین ساختمان بسیج مرکز قم به منظور تولید برنامه های رادیویی و تلویزیونی بسیج با صد میلیون تومان هزینه سپاه پاسداران به بهره برداری رسید.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در این مراسم گفت: در تولیدات صداوسیمای مرکز قم محور بودن حرم مطهر باید مورد توجه قرار گیرد تا تولیداتی متفاوت از دیگر استان ها داشته باشد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه علیه ایران گفت: اقتصاد مقاومتی هم هنوز برای برخی به باور تبدیل نشده است، اما صداوسیما به لحاظ آن که تحت امر ولایت فقیه است، آن را باور کرد.