آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

ایران و هند در تنگه هرمز تمرین مشترک دریایی برگزار کردند

در چهارمین روز از حضور ناو گروه نیروی دریایی هند در آبهای کشورمان تمرین مشترک بین نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و کشور هند در محدوده آب های خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش در هنگام برگزاری این تمرین نظامی گفت: تمرین مشترک روز جمعه بین نیروی دریایی کشور هند و ایران به سرفرماندهی ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران به منظور تبادل و انتقال اطلاعات فی مابین کارکنان هر دو نیروی دریایی و انتقال تجربه هر دو نیروی دریایی به مدت یک روز انجام شد.

امیر دریادار حسین آزاد افزود: تمرین دریایی بین ایران و هند نشانگر عملیات مشترک در صحنه دریا برای حفظ صلح و امنیت پایدار در منطقه است. وی ادامه داد: طرح ریزی و اجرا به کمک یگان های شناور سطحی و پروازی و کارکنان باتجربه و ماهر نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در صحنه آبهای خروجی خلیج فارس، تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند این تمرین انجام شد.

دوناوشکن و یک بالگرد از نیروی دریایی هند و دو ناوشکن شامل ناوشکن جمهوری اسلامی جماران و الوند و ناو پشتیبانی لجستیگی تنب و بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به همراه قریب به 600 تن از کارکنان ماهر نیروی دریایی ایران و قریب به 400 تن نیروی دریایی هند در کانال خروجی تنگه هرمز و شمال اقیانوس هند تا بندر راهبردی جاسک تمرینات مشترکی را انجام دادند.

دو فروند ناوشکن هند در راستای حفظ و ارتقای سطح تعامل های منطقه ای، روز سه شنبه هفته جاری وارد آب های استان هرمزگان شدند و در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش پهلو گرفتند.

این دو ناو شکن که «گانگا F22» و «تریکند F51» نام دارند، به مدت چهار روز در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشته و اعضای ناوگروه از منطقه و شهر بندرعباس دیدن کردند.

دیدار با مقام های سیاسی و نظامی هرمزگان از جمله استاندار هرمزگان، شرکت در رقابت های ورزشی و تمرین نظامی دریایی از مهم ترین برنامه های این ناوگروه هندی در این مدت بود.