آرشیو شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۳
اخبار کشور
۱۰

امام جمعه قم: حج باید در سایه امنیت و احترام به حجاج برگزار شود

امام جمعه قم با اشاره به کارشکنی های عربستان در روند اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی گفت: حج باید در سایه امنیت و احترام به حجاج برگزار شود.

قم- خبرنگار کیهان: حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه قم افزود: مسئولان عربستان با بی کفایتی زمینه ساز کشتار هزاران حاجی شدند.

در چنین وضعیتی یک حاجی چگونه می تواند مناسک حج بجا بیاورد؟

خطیب جمعه قم به درگیری جبهه مقاومت با تکفیری ها و حامیان آنها اشاره کرد و گفت: مردم کشورهای سوریه تا یمن با وجود عده و عده کم اما قهرمانانه مشغول دفاع از حریم جغرافیایی مقاومت هستند و چون به سلاح ایمان و امید مجهز هستند پیروزی های مهمی را بدست آورده اند.

وی با اشاره به دیدار اخیر اعضای مجلس خبرگان رهبری با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری یک موهبت الهی و ظرفیتی عظیم برای ترویج و تعمیق گفتمان انقلاب و اسلام ناب محمدی(ص) است. سعیدی راه تعالی و امنیت حقیقی کشور را پیشرفت همه جانبه عنوان کرد و افزود: خبرگان و دیگر دستگاه های مسئول برای رساندن کشور به اقتدار در همه جوانب تلاش کنند تا چشم طمع بیگانگان به سلطه جویی مجدد کور شود.

امام جمعه قم با اشاره به در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: انتصاب شایسته حضرت آیت الله خامنه ای آن داغ جانکاه را تا حدودی التیام بخشید.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه از انتشار ناقص سخنان مراجع تقلید در دیدار با مسئولان انتقاد کرد و گفت: سخنان مراجع کامل منتقل و منتشر نمی شود و این برخلاف امانتداری در انتقال اخبار است.

امام جمعه قم تطهیر و تنظیف مساجد و حسینیه ها در آستانه ماه رمضان را وظیفه ای مهم دانست و اظهار داشت: دو تن از پیامبران الهی به کار نظافت معابد بندگان خدا همت گماشته اند که نشانه اهمیت این موضوع است.