آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
ورزش
۱۰

همیشه با ورزش

هزینه شخصی، دوای رفتن به ریو

شمار ورزشکارانی که در اوضاع بد مالی فدراسیون ها می خواهند، با هزینه شخصی به رقابت های گزینشی المپیک بروند، زیاد شده، ازجمله مصطفی ابراهیمی دونده 800 متر تیم ملی دوومیدانی. او می گوید رئیس فدراسیون با اعزامش به جمهوری آذربایجان مخالفت کرده، اما با هزینه شخصی در این رقابت ها شرکت می کند. ابراهیمی درباره این که فدراسیون با مسابقه های کسب سهمیه ترکیه به جای آذربایجان موافق است، گفته: ارتفاع ترکیه 2500 متر است و برای من که رشته ام استقامتی و نیمه استقامتی است، اصلامناسب نیست.

سرزنش خود به خاطر یک رای

هجمه علیه رئیس فدراسیون دوومیدانی ادامه دارد و این بار احمد گودرزی، رئیس هیات تهران گفته، به خاطر رای به کیهانی در مجمع انتخابات از جامعه این ورزش عذرخواهی می کند! وی که اعتقاد دارد دوومیدانی به هم ریخته است، می گوید: من از مسئولان هیات ها می خواهم که بیایند و درباره مشکلات نظر بدهند. چرا استانی مانند کرمانشاه که خود کیهانی از آن خطه است، باید حقوق بگیرد، اما ورزشکاران ما نه. کسانی که می خواهند چربی های خود را از بین ببرند در آفتاب انقلاب براحتی تمرین می کنند، اما دوندگان تهرانی از حضور در آنجا عاجز هستند.

لابی برای المپیک بی معناست

قرار است کمیته فنی دوچرخه سواری در جلسه ای هشت نفر را انتخاب کند و آنها تا مرحله نهایی اردوهای تیم ملی حضور داشته باشند و سرانجام سه نفر برای المپیک مشخص شوند. روزهای گذشته، اخباری مبنی بر لابی گری برخی ورزشکاران شنیده شد که خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، آب پاکی را روی دست ورزشکارانش ریخت و گفت: کسی نمی تواند لابی کند. نتایج مشخص است و کمیته فنی تصمیم می گیرد. کسانی که سه مرحله نتایج خوبی کسب کردند، سه نفر المپیکی هستند و لابی بی معناست.

صمد پور سیدی، محمد رجبلو، آروین معظمی گودرزی، قادر میزبانی، مهدی سهرابی، محمد گنج خانلو، بهنام ملکی و واحد کاظمی دعوت شدگان به اردو هستند.