آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
ورزش
۱۰

زینت موسوی: کارمان سخت تر شده است

رقابت یخ نوردان برای قهرمانی جهان

یخ نوردان ایران، فردا برای رقابت های جهانی در سایت پلور با هم رقابت می کنند. دختران یخ نورد ایران صبح فردا در دور مقدماتی مسابقه می دهند و بعدازظهر هم فینال.

زینب موسوی دختری که برای اولین بار با درخشش در فینال رقابت های جهانی جزو ده نفر اول دنیا شد هم در این روز شانس خودش را محک می زند تا باز هم در رقابت های جهانی آمریکا، سوئیس، روسیه و کره را از دست ندهد. رشته ای نوپا که علاقه مندانش هر روز بیشتر می شود. طوری که موسوی می گوید: استقبال از رشته ما زیاد شده به طوری که رقابت سنگین تر و سخت تر شده است. آن هم حالاکه ما تمرین کنار قهرمانان جهان را تجربه کرده ایم. بچه ها بعداز حضور در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا از نظر فکری و قدرتی خیلی قوی تر شده اند. اگر ما دوره قبل شش نفر بودیم امسال 20 نفر هستیم.

با این حال هنوز تجهیزات یخ نوردی به روز نیست و یخ نوردان باید کج دار و مریز طی کنند. او البته معقتد است: هرچند طراحان ما هم در سطح آسیا مسیر مسابقه را طراحی می کنند. به همین علت تعداد یخ نوردان هم بیشتر شده است. اما طراح تخصصی نداریم و بچه های سنگنوردی مسیر را طراحی می کنند. از طرف دیگر به خاطر نداشتن تجهیزات سرد کننده سالن، کنده یخی هم در مسیر نداریم. بنابراین ما بدون این شرایط تمرین می کنیم و در رقابت های بین المللی مسابقه می دهیم. با این حال و بدون امکانات لازم ما بعد از کره، تیم دوم آسیا هستیم. کره ای که در جهان هم مقام دارد.

آنها این مشکل سخت افزاری را به اجبار با اردوی خارجی جبران می کنند: به خاطر کمبودها ما در کمپ های خارجی اردو برپا می کنیم. البته برای جبران هم من با بدنسازی، توان بدنی ام را بالانگه می دارم. البته فدراسیون و هیات قول داده اند دیواره را نوسازی کنند که آن وقت شرایط خیلی بهتر می شود. تعداد کم یخ نوردان بهانه خوبی است تا فدراسیون کاری برای بقیه نکند. به همین دلیل زینب دست به کار شده تا تعداد یخ نوردان را بیشتر کند: هر چقدر تعداد یخ نوردان بیشتر شود، فدراسیون امکانات بیشتری به ما می دهد. به خاطر همین هم من تصمیم گرفتم با تبلیغات، علاقه مندان این رشته را بیشتر کنم. حالاهم زیگورات اسپورت اسپانسرم شده که انگیزه ام بیشتر شده است.