آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
صفحه آخر
۲۰
نیشدارو

خدا پدر دایناسور را بیامرزد!

صابر قدیمی

جام جم- یکی از دوستانم دیروز داشت به من می گفت که گویا نفت دارد کم کم گران می شود. دوباره می توانیم برویم زیر باد کولر بخوابیم و با فروش نفت خرج خودمان و هفت پشت عائله مان را بدهیم. خدا پدر این دایناسورها را بیامرزد که بعد این همه سال که از دنیا رفته اند هنوز دارد خیرشان به ما می رسد. مخصوصا انکیلوسوروس که در زمان حیاتش هم خیلی با مرام بوده و فقط سالاد فصل می خورده. خدا بیامرز نه تنها کم مصرف بوده بلکه این همه نفت تولید کرده که از آن موقع تا حالاهر چه صادر می کنیم تمام نمی شود.

انکیلوسوروس از این جهان رفت که رفت

حتی نگرفتیم برایش شب هفت

آن قدر ولی به فکر ما بود که باز

بر جای گذاشت از خودش این همه نفت

الحق و الانصاف، یک تار موی گندیده انکیلوسوروس خلد آشیان (که معادل سه بشکه نفت می شود) می ارزد به هزار تا هیکل نخراشیده این دوست من که الان زیر باد کولر خوابیده و اصلاتصمیم ندارد خدابیامرز شود بلکه در آینده نفتش را صادر کنند. البته با شناختی که من از این دوستم دارم، نفت که خیال خام است اگر بعد ده میلیون سال یک قوطی بنزین هم پس بدهد، جای شکر دارد.

باور کنید همین تفکر رفیق ما که منتظر بود نفت گران شود تا کار و زندگی را تعطیل کند و برود چرت بزند، کار دستمان داده. بابا جان این نفت دو روز دیگر کلاته می کشد و کفگیرهایمان می خورد ته چاه نفت. تازه اگر این رفیق ما با هفت پشت عائله تن پرورش همت کنند و همین امروز هم دار فانی را وداع بگویند و شروع به تجزیه شدن بکنند، باز هم تا چند میلیون سال دیگر نفت تمام خواهد شد.

پس لطفا کولر ها را خاموش کنید و آستین ها را بالابزنید. بادبان ها را بکشید تا دیر نشده.