آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
جامعه
۱۷

445 هزار نفر مهمان مددسراهای تهران شدند

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی با اشاره به تعداد مددجویانی که سال گذشته به مددسراهای شهرداری مراجعه کرده اند، گفت: بر اساس آمار موجود، نزدیک 445 هزار نفر شبانه خدمت، در سال 94 از امکانات و خدمات مددسراهای ما استفاده کردند.

به گزارش شهرنوشت، فرزاد هوشیار پارسیان با تاکید بر ماموریت های سازمان خدمات اجتماعی به منظور مهار، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در شهر تهران گفت: ساخت مددسرا و خدمات دهی به مددجویان در این اماکن در زمره فعالیت های مربوط به کاهش آسیب است.

در این خصوص شهرداری تهران با راه اندازی 18 مددسرای دائمی و اضطراری در مناطق سعی بر آن داشته تا فضایی را برای اسکان شبانه کارتن خواب ها و آسیب دیدگان اجتماعی فراهم کند.

وی با اشاره به تعداد مددجویانی که در سال گذشته از خدمات مددسراها استفاده کرده اند، عنوان کرد: براساس آمارهای موجود، در سال گذشته قریب به 445 هزار نفر شبانه خدمت از امکانات 18 مددسرای دائمی و اضطراری شهرداری تهران استفاده کردند.

به گفته هوشیار پارسیان، بیشتر مخاطبان مددسراها افراد بی خانمان هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی در پایان به نوع خدمات ارائه شده در مددسراها پرداخت و گفت: مددجویان با مراجعه به مددسراها از خدماتی چون مصاحبه مددکاری، مشاوره، خدمات پزشکی، بهداشت فردی، خدمات سلامت جسمی، استحمام و دو وعده غذا بهره مند می شوند.