آرشیو پنجشنبه ۶ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۱
ایران
۱۵

به احترام زمین

به احترام زمین، زبان اعضای سازمان های مردم نهاد (سمن) عاشق طبیعت این سرزمین پهناور است تا از تلاش هایشان درباره حفظ محیط زیست بگویند.

جشن پاک؛ زمین پاک

به مناسبت اعیاد شعبانیه برای نخستین بار در ورامین طرح «جشن پاک، زمین پاک» توسط جمعیت طراوت برگزار شد. اعضای این جمعیت با هماهنگ کردن با ایستگاه های نذری شربت، جمله ای را با عنوان «نریختن زباله نشانه شخصیت (شعور) شماست» در این ایستگاه ها نصب کردند و زمانی که افراد ظرف یا لیوان خود را بر زمین می انداختند، اعضای گروه به آنها پیشنهاد می دادند تا این جمله را بخوانند و سپس آن ظرف یا لیوان را برمی داشتند و در سطل زباله می انداختند.

دانش آموزان سبز

می گویند فرهنگ باید از کودکی در افراد نهادینه شود. بنابراین بهترین مکان برای آموزش رفتار اجتماعی مدرسه است. برخی مدارس در آموزش احترام به طبیعت و حفظ آن پیشگام شده اند. دبستان فاطمیه النگدره، یکی از این مدارس است، که در اردوهای آموزشی تفریحی دانش آموزان را به جمع آوری زباله ها تشویق می کند.

حرکت خودجوش مردم هفت چشمه

اکثر ما حفظ محیط زیست و تمیز نگه داشتن کوچه ها و خیابان ها را وظیفه دولت و شهرداری و دیگر دستگاه ها می دانیم. حاضریم روزها منظره نازیبایی که در اثر تجمع زباله ها به وجود آمده، تحمل کنیم، ولی اقدامی انجام ندهیم. ولی مردم هفت چشمه ایلام در حرکتی خودجوش اقدام به پاکسازی معابر ورودی شهرشان کردند تا بگویند اگر مسئولان بی توجه اند، وظیفه تک تک ماست که هرچه زودتر دست به کار شویم و محیط زندگی مان را از آلودگی و نازیبایی بپیراییم.