آرشیو یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۴
اخبار کشور
۳

فولادگر مطرح کرد

تکذیب تشکیل «کمیته تعامل» در مجلس دهم

منتخب مردم اصفهان با اشاره به درخواست فراکسیون امید برای تشکیل کمیته تعامل دو فراکسیون مجلس دهم گفت: در جلسه کمیته 10 نفره فراکسیون فراگیر این پیشنهاد بررسی شده و مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با مهر با تکذیب تشکیل کمیته تعامل میان دو فراکسیون امید و فراگیر گفت: درخواستی از سوی فراکسیون امید مبنی بر تشکیل این کمیته برای تفاهم پیرامون پست های هیئت رئیسه مطرح شد. منتخب مردم اصفهان افزود: در جلسه کمیته 10 نفره فراکسیون فراگیر این پیشنهاد بررسی شده و مورد مخالفت اعضا قرار گرفت.

وی ابراز داشت: فراکسیون فراگیر این روش را برای سهم بندی پست های هیئت رئیسه مفید نمی داند اما معتقد است دو فراکسیون در مورد طرح ها لوایح و مسائل مجلس می توانند به تفاهم برسند. فولادگر در پایان تاکید کرد: شنبه شب تعدادی از اعضای فراکسیون فراگیر با فراکسیون امید جلسه داشتند و به نتیجه ایی در خصوص پیشنهاد مطرح شده نرسیدند.

این در حالی است که روزنامه های حامی دولت و اصلاح طلبان روز گذشته با ذوق زدگی خاصی ادعا کردند که تلاش ها برای تعامل دو فراکسیون به نتایج رضایت بخشی رسیده است.

همچنین سخنگوی فراکسیون امید از تشکیل کمیته تعامل اصولگرایان و اصلاح طلبان در مورد هیئت رئیسه مجلس دهم خبر داده بود. محمدعلی وکیلی با اعلام این خبر به ایسنا گفت: «از روز پنجشنبه کمیته ای متشکل از آقایان تاجگردون، تابش و علی نوبخت از فراکسیون امید و محبی نیا، دهقان، امیرآبادی، جلالی و نعمتی از فراکسیون فراگیر برای بررسی چگونگی تعامل در مورد ارکان هیئت رئیسه مجلس دهم تشکیل شده است.»

وی افزود: «این کمیته روز پنجشنبه نخستین جلسه خود را برگزار کرد و عصر جمعه نیز تشکیل جلسه داد.» وکیلی خاطرنشان کرد: «بعید است این کمیته وارد موضوع ریاست مجلس شود و بیشتر تمرکز آن بر ارکان هیئت رئیسه مجلس خواهد بود.»

گفتنی است که این گونه فضا سازی ها از سوی رسانه های اصلاح طلب ناشی از ترسی است که برخلاف هیاهویی که درباره فتح مجلس دهم داشتند در خصوص کسب کرسی ریاست مجلس از سوی عارف در اردوگاه اصلاح طلبان حاکم شده است.