آرشیو یکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۴
روزنامه فردا
۲۰

پیشنهاد

فردا دوشنبه 10 خرداد برنامه ای متفاوت برگزار می شود. انتشارات علمی- فرهنگی در مراسمی که برگزار می کند، مجموعه ای از رمان ها و کتاب های منتشرشده یا نوشته شده درباره کودکانی با نیازهای خاص را انتخاب و معرفی می کند. این کتاب ها می تواند کمک بزرگی باشد برای خانواده هایی که با کودکانی با نیازهای خاص در ارتباط اند، کودکانی که ام اس دارند یا سندرم داون، کودکانی که اتیسم دارند یا نیاز دارند روی ویلچر بنشینند. کودکان کم شنوا یا بیش فعال هرکدام دنیای خاص خود را دارند و حالایک مسابقه برگزار شده تا آثاری خاص این کودکان انتخاب شود.

فردا ساعت 17 آیین اختتامیه جشنواره پرنده آبی در خیابان آزادی، ابتدای جیحون در مجموعه فرهنگی - ورزشی نگین غرب برگزار می شود؛ برنامه ای که با حضور برخی از کودکان با نیازهای خاص می تواند کاملامتفاوت باشد. این جشنواره قرار است به همت انتشارات علمی - فرهنگی، به آثاری جایزه خود را اعطا کند که می خواهند دنیایی تازه برای کودکانی بیافرینند که دارای مشکلاتی هستند اما روح و روان شان تشنه شنیدن و خواندن داستان های تازه به زبان فارسی است.

تلاش برای برگزاری این جشنواره چند ماهی ا ست که آغاز شده و فردا روز اعلام نتیجه ها خواهد بود، نویسندگان و علاقه مندان بسیاری هستند که می خواهند بدانند در نهایت کدام یک از رمان ها و آثاری که به ادبیات کودک اختصاص دارند می توانند حائز ویژگی های مورد نظر این جشنواره باشند. تا کنون در ایران تلاش های پراکنده ای برای این دسته از مخاطبان انجام شده اما شاید «پرنده آبی» یکی از معدود تلاش های منسجم در این زمینه بوده که به صورت یک جشنواره درآمده است.