آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۶
ورزشی
۲۳

نیم نگاه

دوربین های پرتعداد در سالن والیبال متروپلیتن

تعداد دوربین هایی که در سالن متروپلیتن ژاپن، محل برگزاری مسابقات انتخابی المپیک 2016 وجود دارد از حد معمول بیشتر است. تعدادی از این دوربین ها برای پخش تلویزیونی و تعدادی برای ویدئوچک است. آنالیزورهای تیم های مختلف برای آنالیز دقیق، تمام مسابقات را با دوربین های خود ضبط می کنند.

فرانسه، حریفی که تاکنون شکستش نداده ایم

والیبالیست های ایرانی در حالی باید ساعت11 و ده دقیقه امروز در راه المپیکی شدن به مصاف فرانسه بروند که تا به حال ایران موفق به پیروزی مقابل این تیم نشده است. اولین دیدار جدی ایران و فرانسه سال 2006 در مسابقات جهانی ژاپن اتفاق افتاد که ایران در آن بازی مقابل حریف شکست خورد و پس از آن دو تیم در لهستان به مصاف هم رفتند. قهرمانی جهان 2015 همان جایی بود که فرانسه آماده ترین تیم چند سال گذشته ایران را شکست داد و اجازه نداد تیم کواچ به جمع 4 تیم برتر مسابقات راه پیدا کند. البته فرانسه در آن مسابقات با نام پدیده معرفی می شد اما با درخشش و در نهایت قهرمانی در لیگ جهانی نشان داد حالاتبدیل به یکی از قدرت های والیبال جهان شده است. قبل از مسابقات انتخابی المپیک ایران به فرانسه رفت تا با 2 بازی تدارکاتی خود را برای حضور در ژاپن آماده کند اما با اینکه نتیجه بازی های دوستانه اهمیت چندانی ندارد ولی ایران در هر دو بازی موفق نشد طلسم شکست های متوالی را بشکند.

امیر غفور بازی با فرانسه را از دست داد

امیر غفور قطر پاسور تیم ملی ایران که در دو بازی اول تیم برابر استرالیا و کانادا نقش مهمی در کسب دو پیروزی تیم ملی ایفا کرد، به دلیل مصدومیت بازی برابر فرانسه را از دست داد. دکتر سیامک افروزی فیزیوتراپیست تیم ملی والیبال، درباره آسیب دیدگی امیرغفور اظهار کرد: بعد از بازی برابر کانادا غفور درد کوچکی در زانوی راست احساس می کرد که ام آر آی انجام شده و منتظرهستیم که جواب آزمایش بیاید و بعد تصمیم بگیریم.