آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۵۹۶
اقتصاد
۴

خبر

زنگنه در آستانه نشست 169 اوپک: ایران و اندونزی در اوپک مواضع نزدیکی دارند

مهر: وزیر نفت در آستانه برگزاری نشست 169 اوپک با بیان اینکه ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند، گفت: اندونزی پایگاه ایران در شرق آسیاست. بیژن زنگنه دیروز در دیدار با «سودیرمان سعید»، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی، با بیان اینکه همه درهای همکاری ایران به روی اندونزی باز است، گفت: ایران و اندونزی در اوپک و بازارهای جهانی نفت مواضعی نزدیک به هم دارند. وزیر نفت تصریح کرد: شرکت های دولتی و خصوصی این کشور می توانند در زمینه هایی از جمله تجارت نفت خام، گاز طبیعی، فراورده نفتی، محصولات پتروشیمی و حوزه سرمایه گذاری های مشترک در صنعت پالایش و توسعه میدان های نفتی حضور یابند. وی افزود: ایران و اندونزی همواره رابطه دوستانه ای با یکدیگر داشته اند و کوچک ترین تنش و مشکلی در روابط دو کشور وجود نداشته است و ایران این کشور را پایگاهی بزرگ در شرق آسیا می داند.

اندونزی از ایران نفت می خرد

ایسنا: اندونزی آمادگی دریافت 150 تا 200 هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد که این رقم به تدریج افزایش خواهد یافت. وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی امضای قرارداد خرید «ال پی جی» از ایران را نخستین گام همکاری میان دو کشور دانست و گفت: اندونزی آمادگی دریافت 200 هزار بشکه نفت خام را از ایران دارد.

روسیه بازی بزرگ را به هم زد

ایسنا: وزیر انرژی روسیه اعلام کرد برنامه محدودیت تولید نفت دیگر معنای خود را از دست داده است. به گزارش پرس تی وی، آلکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه، اعلام کرد برنامه تثبیت تولید نفت، معنای خود را از دست داده است.