آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۶
اقتصادی
۵

بازار

روغن نباتی در ماه رمضان گران نمی شود

دبیر انجمن صنفی صنایع روغن نباتی، گفت: برنامه ای برای افزایش قیمت این محصول در ماه مبارک رمضان نیست.داریوش محمودی دیروز در حاشیه مراسم افتتاحیه بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنایع کشاورزی و موادغذایی ایران در تهران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه «تثبیت شرایط» اولین نیاز حوزه تولید است، گفت: ورودی و خروجی صنعت نیازمند ثبات رفتار است.

محمودی در مورد افزایش قیمت روغن نیز اظهار داشت: این کالامانند گندم و شکر جزو کالاهای استراتژیک است، بنابراین از طرف سازمان های نظارتی و دولت برای نرخگذاری آنها نظارت می شود.دبیر انجمن روغن نباتی کشور با بیان اینکه برنامه ای برای افزایش قیمت نداریم، گفت: قیمت این کالادر ماه مبارک رمضان و طرح ضیافت ثابت می ماند.

افزایش 4/3درصدی شاخص بهای تولید کننده

شاخص بهای تولیدکننده در ایران در دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه 1395 نسبت به دوازده ماه منتهی به اردیبهشت ماه 1394 به میزان 4/3 درصد افزایش نشان می دهد.بانک مرکزی اعلام کرد: خلاصه نتایج به دست آمده از شاخص بهای تولیدکننده در ایران براساس سال پایه 100=1390 به شرح زیر است:شاخص بهای تولیدکننده در ایران در اردیبهشت ماه 1395 به عدد 217/6رسید که نسبت به ماه قبل 0/6درصد افزایش داشته است. شاخص مذکور در اردیبهشت ماه 1395 نسبت به ماه مشابه سال قبل معادل 3/1 درصد افزایش داشته است.