آرشیو سه‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون کمیته امداد خبر داد

آفتاب به 31 استان می رود

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد امام با اجرایی کردن طرحی به نام آفتاب، مشکل بیکاری افراد یک شهر از هر استان را رفع می کند.

محمد امید روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی ایرنا از پایان برنامه ریزی ها برای اجرایی شدن طرح آفتاب خبر داد و گفت: طرح آفتاب که با همکاری وزارت کار و رفاه اجتماعی، بانک مرکزی، وزارت کشور و کمیته امداد به هدف اشتغالزایی به زودی عملیاتی می شود.وی درباره این طرح گفت: قرار است در هر استان یک شهرستان به عنوان نمونه انتخاب شود و میزان بیکاری در این شهرستان به صفر برسد.

امید، هدف از اجرایی شدن این طرح را الگو شدن یک شهر برای اشتغالزایی اعلام کرد و افزود: برای انجام این طرح مبلغی حدود 500 میلیارد تومان نیاز است که قرار است وزارت کار، کشور و بانک مرکزی تامین اعتبار کنند.

این مقام مسئول گفت: در این طرح حدود 40 هزار نفر دارای شغل می شوند.

وی میانگین افراد تحت پوشش کمیته امداد را در استان های مختلف متفاوت دانست و افزود: مثلادر استان ایلام حدود 17 درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد هستند و این رقم در تهران کمتر از یک درصد است؛ ضمن اینکه میانگین کشوری افراد تحت پوشش کمیته امداد، 6 درصد است.

وی از خارج شدن 400 هزار تن از حمایت های کمیته امداد از سال 90 تا 93 خبر داد و گفت: بر اساس پیش بینی ها، سالانه یک صد هزار تن با توانمند شدن از تحت پوشش کمیته امداد خارج می شوند.

امید گفت: حدود پنج تا 6 درصد وام های موجود در کشور در اختیار مددجویان کمیته امداد است و حدود 16 درصد صنایع دستی کشور از سوی مددجویان کمیته امداد ساخته می شود.