آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

وزیر راه دست به کاری زند که غصه برآید؟!

وزیر راه و شهرسازی به جای حل مشکلات حوزه تحت مسئولیتش مشغول نظریه پردازی و داستان سرایی است.

عباس آخوندی که پیش از این نظارت بر قیمت گذاری را اقدامی سوسیالیستی خوانده و هر از گاهی نیز نظریات لیبرالیستی ارائه می کند، اخیرا مقاله ای در نشریه زنجیره ای مهرنامه به چاپ رسانده تحت عنوان «سلام بر ایرانشهر» که در آن می نویسد: «خورشید از ستیغ البرز سر برآورد و بر ایرانشهر تابیدن گرفت. تو گویی که مهر از مشرق دل ما طلوع کرد و گرمی را به جان ما ارزانی داشت. زمستان سرد و فسرده ما سرآمد و نوروز فرا رسید. حال، نوری در دل دارم و شوری در سر و بر سر آنم که گر زدست برآید، دست بکاری زنم که غصه سرآید. بیا تا برفراز زمان و مکان حرکت و از فلات ایران دیدار کنیم. سرزمین مهری که خاستگاه معرفتی مبتنی بر روشنایی است و اینک گوشه هایی از آن جای تاخت و تاز گرازان سیاهپوش آزمندی شده که دندان های سفید خود را بر سنگ خارا می سایند و تیز می کنند. دیوانی که هر آبادانی را ویران می کنند و درختان مهر و عاطفه را از بن برمی آورند اما ما هیچ گاه امید را از دست نخواهیم داد چرا که این پهنه از گیتی بارها شاهد یورش گرازان بوده، لیکن آنان هر بار در نبرد با روشنایی شکست خورده اند و روسیاهی بر ذغال مانده است.

نوروز که یادآور آفرینش دوباره است پهن دشت «ایرانشهر فرهنگی» از سند تا مدیترانه و از سیحون تا میان رودان را غرق در شادی کرده است. حرکت و نوشدن سرشت نوروز است. گشتی در فراز این کهن دیار، ما را برای بازخوانی بنیادین، آمیزگری با دنیای نو و بازآفرینی آماده می سازد...

وی می افزاید: ما در سال 94 بازاندیشی درباره حوزه تمدنی ایران شهری را محور سیاست های خود قرار دادیم. تلاش کردیم که ارتباطمان را با تمام کشورهای منطقه بهبود ببخشیم و در تمام شقوق حمل و نقلی با کشورهای منطقه اتصال و ارتباطمان را توسعه دهیم. همچنین، به تبع از سیاست عمومی دولت سعی کردیم که موقعیت صنعت ساختمان و حمل و نقل ایران را در جهان بازخوانی کنیم و با تمام طرف های علاقمند به فعالیت با ایران تعامل درست و مبتنی بر منافع مشترک را سرلوحه کار خود قرار دادیم.