آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

مسئول ستاد انتخاباتی روحانی: خانه سینما، سد پیشرفت فرهنگی کشور است

یکی از مسئولین ستاد انتخاباتی حسن روحانی در انتخابات سال 92 گفت: مافیایی که در خانه سینما حضور دارند، سدراه پیشرفت فرهنگ و سینمای ما هستند.

امیرحسین جوانشیر، مسئول ستاد تبلیغاتی شمال تهران حسن روحانی در گفت وگو با راه دانا، در خصوص شرایط فعلی سینمای ایران اظهار داشت: سیاست گذاری ها و ریل گذاری هایی که امروز توسط دولت یازدهم در عرصه فرهنگ شاهد آن هستیم در شان نظام جمهوری اسلامی ایران نیست. وی با اشاره به اینکه فیلم هایی نظیر «50 کیلو آلبالو» نماد سیاست های فرهنگی دولت یازدهم است، بیان کرد: تولید این آثار پیامی جز تشویش اذهان عمومی، دادن پیام های غیراخلاقی و مشکوک سیاسی به مخاطبین ندارد. جوانشیر با بیان اینکه هنوز برای سینمای انقلاب کادر سازی نشده است، اظهار داشت: مافیای سینما که قبل از انقلاب مشغول فعالیت در این عرصه بوده اند هنوز کار را در دست دارند و نمی گذارند بچه های ارزشی وارد میدان شوند. وی ادامه داد: مافیای سینمای ایران در مرکزی به نام خانه سینما فعالیت می کنند و کسانی هستند که با ارزشها فاصله دارند و این افراد اجازه سازماندهی سینما را تا امروز در شرایط مختلف نداده اند.

وی با اشاره به اینکه خانه سینما سدی برای درست شدن فرهنگ ایران است، بیان داشت: هدایت جشنواره ها و گردهمایی های هنری توسط این گروه هدایت می شود که عملکرد آنها مشخص است.

جوانشیر ادامه داد: سیاست های فرهنگی دولت آقای روحانی به شدت بیمار و مریض است و متاسفانه به اسم اعتدال و عقلانیت چیزی جز افراطی گری را از خود به نمایش نگذاشتند.

مسئول ستاد حسن روحانی در شمال تهران با اشاره به حضور فردی در بنیاد سینمایی فارابی کشور افزود: این فرد توسط رئیس دولت اصلاحات به سینمای ایران تحمیل شده و امروز یکی از لیدرهای مافیای سینمای ایران است.

وی ادامه داد: وقتی یک دیپلمات که سابقه رسانه ای هم نداشته را به عنوان رئیس سازمان سینمایی ایران می گذارند، شاهد تولید آثاری هستیم که در شان انقلاب اسلامی نیست.