آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
اخبار کشور
۳
اخبار ادبی و هنری

کسب مجوز با فیلم غیراخلاقی!

یک فیلم ساز با ارائه یک فیلم توقیف شده و غیراخلاقی به عنوان روزمه خود، برای فیلم جدیدش که آن هم موضوعی ناهنجار دارد، مجوز ساخت گرفت!

یکی از فیلم سازهای تازه کار که اثر قبلی او به خاطر طرح مسائل غیراخلاقی، امکان نمایش نیافته بود، این بار با دور زدن مراجع مربوطه قصد ساخت فیلم جدید خود را دارد! او این بار برای فیلم جدید خود از شورای پروانه نمایش خانگی مجوز گرفته است! با توجه به اینکه فیلم اول این کارگردان، هیچ گاه امکان نمایش نیافت، مسئولان شبکه نمایش خانگی باید توضیح دهند که بر چه اساسی به فیلم جدید این کارگردان برای ورود به منازل مردم مجوز داده اند؟

این فیلم قرار است در گروه «هنر و تجربه» به نمایش دربیاید؛ گروهی که به خاطر اکران یک فیلم ضدایرانی، این روزها حاشیه ساز شده است. به طور طبیعی، تصمیم گروه هنر و تجربه برای نمایش این فیلم غیرقانونی است، چرا که فیلم مورد بحث، فاقد مجوز سینمایی و دارای مجوز ویدئویی است.

نکته قابل توجه این است که فیلم قبلی تهیه کننده اثر مذکور نیز توقیف شده است و این هم یک سوال اساسی است که تهیه کننده هایی که امکان نمایش فیلم خود را نمی یابند، با چه بودجه ای ساخت فیلم بعدی خود را شروع می کنند؟