آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
شهرستان ها
۷

جشنواره ملی شکرانه برداشت چای در لاهیجان

نخستین جشنواره ملی شکرانه برداشت چای با شعار «حمایت از چای داخلی، حمایت از اشتغال مولد، اقدام و عمل در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب» در بام سبز لاهیجان برگزار شد.

دبیر این جشنواره گفت: هر ساله در بیشتر کشورهای چای خیز دنیا، همزمان با شروع برداشت برگ سبز چای، مراسم شکرگذاری این نعمت الهی برگزار می شود.

ابراهیم آذرپور با بیان اینکه این جشنواره نخستین بار در ایران به معرفی لاهیجان به عنوان نخستین قطب تولید چای ایران می پردازد گفت: این جشنواره با هدف ترویج و توسعه پرورش این گیاه ارزشمند، جلب توجه بیشتر مردم منطقه و کشور و مقامات و نهادهای مسئول در حوزه چای و محصولات کشاورزی به احیا و یاری رساندن این صنعت اشتغالزا و تشویق و ترغیب تولیدکنندگان برگ سبز و صنایع فرآوری و بسته بندی به افزایش تولید کمی و کیفی برگزار شد.

وی افزود: در این جشنواره تلاش شد با بهره گیری از ظرفیت های موجود مشکلات صنعت چای کشور رفع شود تا شاهد تولید پایدار این محصول ارزشمند و اقتصادی در کشور باشیم. جشنواره ملی شکرانه برداشت چای با همکاری سازمان علمی پژوهشی و فناوری سپاه قدس گیلان، شهرداری و شورای اسلامی لاهیجان برگزار شد.