آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
شهرستان ها
۷

30 درصد فضاهای آموزشی کردستان تخریبی است

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: 30 درصد از ساختمان ها و فضاهای آموزشی در استان از استانداردهای لازم برخوردار نیستند و باید تخریب شوند.

رشید قربانی در هجدهمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان کردستان در سنندج با بیان اینکه 30 درصد فضاهای آموزشی استان تخریبی، 30 درصد نیازمند مقاوم سازی و بقیه استاندارد است، گفت: اکنون 152 ساختمان با 740 کلاس درس غیراستاندارد در استان معرفی شده و باید تخریب شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه برای تکمیل فضاهای آموزشی در دست احداث استان 970 میلیارد ریال اعتبار نیاز است، اظهار کرد: 500 میلیارد ریال برای اختصاص به تکمیل این فضاها پیش بینی شد که تاکنون 240 میلیارد از این میزان تحقق یافته است.

وی افزود: بر اساس مصوبات دولت تا زمانی که پروژه های نیمه کاره تکمیل نشود هیچ پروژه جدیدی به استثنای پروژه هایی که از سوی خیران و موسسه های خیریه ایجاد می شود، نباید شروع شود.

به گفته قربانی دولت اگر بخواهد اعتبارهایی را به پروژه های نیمه تمام اختصاص دهد و این پروژه ها تکمیل شوند حداقل سه سال زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه اکنون در استان در زمینه پوشش تحصیلی متوسط دوم از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم. اظهار کرد: که یکی از دلایل آن کمبود فضای آموزشی بویژه در مناطق روستایی است و در این راستا نیازمند همت و تلاش بیشتر خیران هستیم.