آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان دارالقرآن کشور اعلام کرد

اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای فعالیت های قرآنی

رئیس سازمان دارالقرآن کشور از اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه فعالیت های قرآنی در بودجه 95 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم آباد، مهدی قره شیخلو در نشست خبری با اصحاب رسانه در خرم آباد اظهار داشت: امیدوار هستیم که این بودجه به موقع و به صورت 100 درصد در اختیار ما قرار بگیرد.

رئیس سازمان دارالقرآن کشور در خصوص برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان بیان کرد: اعزام 60 مفسر قرآنی از شهر قم به سراسر کشور در طول ماه مبارک رمضان برای برپایی جلسات تفسیر از برنامه های این سازمان است.

وی دوره های مختلف آموزشی با مفاهیم قرآن با محوریت آشنایی با تفسیر و برپایی جشنواره قرآنی کودک و نوجوان و خانواده در سطح شهرستان های کشور و همچنین کارهای پژوهشی را از دیگر برنامه های سازمان دارالقرآن در ایام ماه مبارک رمضان دانست.

این مسئول با تاکید بر اینکه در حوزه پژوهشی تولیداتی را در دستور کار قرار داده ایم، گفت: در این راستا حمایت های ویژه ای از تشکل های مردمی به عمل خواهد آمد.

قره شیخلو در خصوص اعتبارات تخصیص یافته به سازمان دارالقرآن کشور گفت: در سال گذشته 7میلیارد تومان اعتبار برای این سازمان مصوب شده بود که به دلیل مشکلات مالی دولت تنها 53 درصد از آن تخصیص یافت و اعتبارات امسال 9 میلیارد تومان افزایش یافته است.

وی از تولید نرم افزار آموزشی فضای مجازی خبر داد و گفت: در سال جاری 10 عنوان از این برنامه ها به فضای مجازی فرستاده می شود همچنین 5 بسته آموزشی قرآنی به صورت غیرحضوری در اختیار مردم قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های قرآنی باید زمینه حضور مردم به خصوص جوانان و نوجوانان را در موسسات قرآنی فراهم کنند، تصریح کرد: متاسفانه سبک زندگی مردم به خاطر تهاجمات فرهنگی عوض شده است که در این زمینه رسانه ها نقش مهمی برای اینکه مردم را به زیرساخت های فرهنگی سوق دهند، برعهده دارند.

قره شیخلو در خصوص وارد شدن خیرین در مباحث قرآنی خبر داد و گفت: از دو سال پیش بحث خیرین در دستور کار قرار گرفته است و قرار است که در سال جاری نیز در هر استان انجمن خیرین راه اندازی شود تا واسطه ای برای کسانی که می خواهند در مباحث قرآنی کمک کنند و نیاز به حمایت دارند شود.