آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
حوادث - اخبار کشور
۱۱

45 میلیون برده در جهان

نتایج یک گزارش نشان می دهد که 45/8 میلیون مرد، زن و کودک در جهان اسیر بردگی مدرن هستند که این رقم10 میلیون نفر بیشتر از بررسی انجام شده قبلی در سال 2014 است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، براساس مطالعه انجام شده این افراد جزیی از قاچاق انسان بوده و مجبور شده اند به عنوان برده جنسی یا خدمتکار داخل منازل کار کنند یا اسیر قرض و بدهی بوده و ناگزیر به کار پر زحمت در کارخانه ها یا مزارع شده اند.در شاخص جهانی بردگی برای سال 2016 مشخص شده است که هرگوشه از جهان تحت تاثیر بردگی قرار داشته ولی آسیا بدترین متخلف است.

گفتنی است، در شرایطی بیشترین آمار این برده داری به آسیا نسبت داده شده که اخیرا یک کارتل بزرگ بین المللی در زمینه کار و مبارزه با فقر فاش کرد کارگران چندین شرکت فعال در بخش صنایع غذایی در آمریکا، در طول کار پوشک می پوشند چرا که اجازه ندارند در زمانی که در خط تولید مشغول کار هستند به سرویس بهداشتی مراجعه کنند.

آکسفام در گزارش خود آورده است که بیش از 250 هزار کارگر این صنف اگر تقاضای رفتن به سرویس بهداشتی کنند مورد تمسخر قرار گرفته، به درخواست آنها بی توجهی شده و یا تهدید به اخراج از کارخانه می شوند. اگرچه بعضی از شرکت های آمریکایی چنین موضوعی را تکذیب کردند، اما آکسفام بر اساس یک تحقیق از 266 کارگر این بخش از صنایع در آمریکا تاکید می کند که بیش از 80 درصد از کارگران گفته اند که به آن ها اجازه داده نمی شود در طول کار به دستشویی بروند.