آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
صفحه آخر
۱۲

آسوشیتدپرس: 70 درصد مردم آمریکا اعتمادی به سیستم انتخاباتی کشورشان ندارند

بر اساس جدیدترین نظرسنجی صورت گرفته بیش از 70 درصد آمریکایی ها به سیستم سیاسی و دولت کشورشان هیچ اعتمادی ندارند.

در نظرسنجی صورت گرفته توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس و مرکز تحقیقات امورعمومی مشخص شده که اکثر آمریکایی ها به انتخابات ریاست جمهوری 2016 علاقمندند اما از روند برگزاری این انتخابات احساس ناامیدی، درماندگی و حتی عصبانیت می کنند. این احساس ناامیدی هم، در هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه یکسان است.

بر اساس این نظرسنجی از هر 10 آمریکایی 7 تن خود را نسبت به انتخابات «ناامید» دانستند و بیش از نیمی از هر دو حزب نیز گفته اند از روند انتخابات «عصبانی» هستند. یک چهارم از افراد شرکت کننده نیز نسبت به این مسئله که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت دقیق شمارش شود، به سختی اعتماد داشتند.

همچنین تنها 8 درصد از شرکت کنندگان گفته اند که به حزب جمهوری خواه «کاملا» اعتماد دارند و 15 درصد هم گفته اند که به حزب دموکرات کاملااعتماد دارند. 29 درصد از حامیان دموکرات ها و 16 درصد از حامیان جمهوری خواهان نیز معتقدند که «اصلا» به احزاب خود اعتمادی ندارند.

همچنین تنها 13 درصد از آمریکایی ها گفته اند «فکر می کنند» سیستم سیاسی دو حزب در آمریکا کاملاخوب عمل می کند درحالیکه 38 درصد معتقدند این روند شکست خورده است. علاوه براین، 49 درصد نیز معتقدند که بر این باورند سیستم مذکور مشکلاتی «واقعی» دارد.

نظرسنجی که ماه گذشته میلادی برگزار شد نیز نشان داد که بیش از نیمی از شرکت کنندگان بر این باورند سیستم سیاسی کشور برای تعیین رئیس جمهوری دچار «تقلب» شده است و بیش از 70 درصد نیز معتقدند ترجیح می دهند تا نامزد حزبی خود را از طریق رای مستقیم برگزینند.