آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۲۱۳۵۷
صفحه آخر
۱۲

کوتاه از سراسر جهان

عربستان

رای الیوم: سران شورای همکاری خلیج فارس روز گذشته شانزدهمین نشست خود را در شهر جده درباره تحولات منطقه ای و بین المللی به ویژه اوضاع یمن، عراق، لیبی و سوریه برگزار کردند. در این نشست درباره همکاری های سیاسی، اقتصادی و امنیتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نیز بحث و تبادل نظر شد.

افغانستان

رها: شورای امنیت ملی افغانستان برای جلوگیری از نفوذ گسترده گروه تروریستی داعش دستور به نابودی کامل این گروه در کشور داد. گروه تروریستی داعش حدود یک سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق افغانستان و نقاط هم مرز با پاکستان فعالیت دارند و حملات تروریستی انجام می دهند.

اردن

عرب 21: بزرگترین حزب مخالف دولت اردن در اعتراض به سیاست های دولت این کشور دفتر خود را تعطیل کرد. در تابلو نصب شده بر سردر این دفتر نوشته شده «در اعتراض به ایجاد تنگناها و محدودیت ها و اعمال فشار برنامه ریزی شده دولت علیه حزب، تعطیل می باشد.»

مصر

الیوم السابع: یک استاد علوم فقه در دانشگاه الازهر مصر تاکید کرده که نزدیکی اهل سنت و شیعه، نادانی سلفی ها را آشکارتر می کند. وی گفته: «در حال تاریخ نگاری کامل تقریب بین اهل سنت و شیعه هستیم و مطالبی تدوین کرده ایم که جهل و نادانی سلفی ها را به اثبات می رساند.»

فلسطین اشغالی

جروزالم پست: نتایج نظرسنجی موسسه «آی پی اس او اس» انگلیس نشان می د هد که 40 درصد از مردم این کشور خواستار تحریم اسرائیل هستند. مطابق این نظرسنجی 30 درصد از مردم آمریکا نیز از تحریم اسرائیل حمایت می کنند.

برزیل

بی.بی.سی: کابینه دولت تازه کار «میشل تمر» رئیس جمهور موقت برزیل که مدتی پیش به دنبال تعلیق از خدمت «دیلما روسف» بر سر کار آمد، در کمتر از یک هفته با استعفای دومین وزیر خود رو به رو شده است. وزیر مبارزه با فساد این کابینه به دلیل تلاش برای کارشکنی در مسیر تحقیقات دولتی مجبور به استعفا از سمت خود شد.

انگلیس

ایرنا: یک روزنامه نگار و نویسنده شناخته شده ایتالیایی که بیش از دو دهه صرف افشای معاملات پنهانی مافیا کرده است، انگلیس را «فاسدترین کشور» به لحاظ اقتصادی خواند و گفته، «خروج از اتحادیه اروپا سبب نهادینه شدن فساد در این کشور خواهد شد.»