آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۳۷۷۹
خودرو
۱۶

جهان خودرو

افزایش سود فولکس واگن

گروه اقتصاد بین الملل: در فصل نخست امسال شرکت فولکس واگن برای نخستین بار از ماه سپتامبر میلیاردها یورو برای تامین هزینه رسوایی تقلب در میزان انتشار گازهای آلاینده اختصاص نداد و این مساله موجب شد سود عملیاتی این شرکت در این فصل با افزایش 4/ 3 درصدی رو به رو شود.

به گزارش بلومبرگ، شرکت فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرد سود عملیاتی این شرکت از 33/ 3 میلیارد یورو در سال گذشته به 44/ 3 میلیارد یورو(83/ 3 میلیارد دلار) در فصل نخست سال جاری رسیده است. ماتیاس مولر،مدیرعامل فولکس واگن، در بیانیه ای اعلام کرد:«این شرکت در شرایط دشوار نتایج قابل قبولی را به دست آورده است. 2016 سال تحول برای فولکس واگن است و شاهد تحول اساسی در این گروه خودروسازی خواهیم بود.» با این وجود فولکس واگن چشم انداز خود برای کل سال را تغییر نداد و اعلام کرد درآمد به میزان 5 درصد دچار کاهش خواهد شد و حاشیه سود عملیاتی در محدوده 5 تا 6 درصد از درآمد خواهد بود.

جگوار لندرور دلیل رشد سود تاتا

گروه اقتصاد بین الملل: افزایش فروش جگوار لندرور در اروپا و چین موجب شد سود تاتا موتور سه برابر شود. به گزارش دیترویت نیوز، تاتا موتور در بیانیه ای اعلام کرد سود این شرکت در سه ماه منتهی به 31 مارس به 8/ 51 میلیارد روپیه (771 میلیون دلار) افزایش یافته است. این در شرایطی است که 25 اقتصاددان شرکت کننده در نظرسنجی بلومبرگ سود 3/ 35 میلیارد روپیه ای را برای این شرکت پیش بینی کرده بودند. سود واحد خودروهای لوکس جگوار لندرور با افزایش 56 درصدی رو به رو شد و به 472 میلیون پوند (690 میلیون دلار) رسید. در سه ماه منتهی به 31 مارس فروش جگوار لندرور در اروپا 55 درصد جهش کرد. با آغاز تولید شاسی بلند لندرور دیسکاوری در چین و افزایش تولید سدان جگوار اکس ایی، فروش این برند لوکس در چین 19 درصد افزایش یافت.