آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۶۲۲۷
جهان
۲۰

دکه

واشنگتن پست (امریکا): «برج ترامپ» در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، شاید بنای نیمه کاره ای باشد که با سقوط قیمت نفت در این کشور وابسته به اقتصاد نفتی، برای سازندگان آن حاصلی جز ضرر نداشته، اما برای ترامپ، کاندیدای ریاست جمهوری امریکا که امتیاز نام خود را به سازندگان این برج فروخته، بسیار سودآور بوده است. اگر ترامپ به کاخ سفید راه یابد، نخستین رئیس جمهوری ای است که سرمایه گذاری های برون مرزی حتی در کشورهایی که برای امریکا خطر امنیتی دارند، داشته است.

چاینا دیلی (چین): هفتمین نشست سالانه اقتصادی و استراتژیک چین و امریکا، دو اقتصاد برتر جهان هفته آینده در روزهای 6 و 7 ژوئن در سطح مقام های عالی در پکن برگزار می شود. چین در این نشست قصد دارد امریکا را به خاطر حضور فزاینده نظامی اش در دریای جنوبی تحت فشار قرار دهد. مساله هسته ای کره شمالی از دیگر دستور کارهای این نشست است.

هندو(هند): دولت هند که معتقد است، چین و پاکستان دست به هک ها و دزدی های اطلاعاتی از این کشور می زنند، محدودیت هایی روی تلفن های هوشمند مقام های نظامی و اطلاعاتی ایجاد کرده است. از جمله از این پس تلفن همراه شاغلان در این بخش ها به کامپیوترهای اداره ها متصل نمی شود. شاغلان در این بخش ها همچنین اجازه شارژ کردن تلفن های خود را در محل های اداری نخواهند داشت.

دیلی استار(لبنان): سعد حریری، نخست وزیر سابق لبنان در دیدار با شیخ صباح احمد جابر الصباح، امیر کویت با تاکید بر عزم و تلاش خود برای حل بحران دو ساله ریاست جمهوری در لبنان، گفت، اوضاع اجتماعی و اقتصادی کشورش غیر قابل تحمل است و لبنانی ها باید با انتخاب رئیس جمهوری بر مشکلات غلبه کنند. زیرا این غیر قابل پذیرش است که لبنان در آستانه سال سوم خلاریاست جمهوری باشد.