آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
سیاسی
۲

روحانی: موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی هستیم

حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان دیروز در ادامه سفر استانی خود به آذربایجان غربی در مراسم افتتاح مجتمع پتروشیمی مهاباد، تبلور توانمندی صنعتی در مناطق کشور را نماد تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد: همگان موظف به اجرای اقتصاد مقاومتی و به حداقل رساندن تاثیر فشارها بر کشور هستند و باید به تلاش های خود برای تحقق سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی بیفزایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، وی در جمع مردم مهاباد با تاکید بر این که در جمهوری اسلامی بین پیروان مذاهب و اقوام، امتیاز و برتری وجود ندارد و همه، گل های رنگارنگ ایرانند، اظهارکرد: یک قانون اساسی، یک رهبری مقتدر و یک دولت داریم و پیشرفت در سایه اتحاد ممکن است.

رئیس جمهور، امنیت واقعی و پایدار را در سایه محبت و پیشرفت دانست و ضمن بیان این که با آموزش و پرورش مشغول تمهید اجرایی شدن اصل 15 قانون اساسی هستیم، گفت: تبعیض قومیتی را نمی پسندم. اصل در استخدام باید شایستگی باشد و زبان مادری اقوام و بویژه کردی باید محترم باشد و البته مراکز زبان اقوام در حال توسعه است.

وی تاکید کرد: بصراحت اعلام می کنم به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس شورای عالی امنیت ملی در ایران اسلامی هیچ کسی حق ندارد بین مسلمان و پیرو یک مذهب با مذهبی دیگر امتیازی قائل شود.