آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
اقتصاد
۴

سایت فراخوان ثبت نام مرحله سوم یارانه ها جعلی است

پست بانک ایران اعلام کرد: تارنمایی (سایتی) که اقدام به فراخوان ثبت نام مرحله سوم یارانه ها کرده، جعلی است و مردم از دادن اطلاعات خود به آن خودداری کنند.

به گزارش ایرنا، پیامکی از چند روز پیش به تعدادی از دارندگان حساب پست بانک و برخی دیگر از بانک ها برای ثبت نام مرحله سوم یارانه ها ارسال شده بود که واحد فناوری اطلاعات (آی.تی) پست بانک به محض باخبر شدن از موضوع، اقدام به اطلاع رسانی در این باره کرد. اکنون تارنمای جعلی هک و دسترسی به آن ناممکن شده است.

روابط عمومی پست بانک ایران با صدور اطلاعیه ای در این باره اعلام کرد: پیامکی در چند روز اخیر برای تعدادی از هموطنان از سوی برخی افراد فرصت طلب و سودجو درباره ارائه اطلاعات کارت های بانکی برای ثبت نام در مرحله سوم یارانه ها ارسال شده است.

ارسال این پیامک درحالی انجام شده است که پست بانک ایران برای دریافت اطلاعات افراد خانوار و ثبت در سامانه سازمان هدفمندسازی یارانه ها، اطلاعیه و فراخوانی نداده و هیچ گونه مسئولیتی هم در این زمینه ندارد.

پست بانک ایران از هموطنان درخواست کرده است از پاسخگویی به این پیامک ها و تکمیل فرم ثبت نام مرحله سوم یارانه ها با آرم و لوگوی بانک ها از جمله پست بانک ایران روی اینترنت خودداری کنند.

در این اطلاعیه تاکید شده است، برای هرگونه ثبت نام یا موارد مشابه آن، هیچ گونه نیازی به اطلاعات کارت بانکی افراد اعم از شماره کارت، تاریخ انقضا، نام فرد و رمز مشتری نیست و امور مربوط به ثبت نام هر درخواستی براساس شماره ملی اشخاص حقیقی و شناسه ملی اشخاص حقوقی صورت می پذیرد.

پست بانک اعلام کرده، موضوع یارانه ها و هر نوع تغییری در آن نیز تنها از سایت Refahi.ir امکان پذیر است.

در اطلاعیه پست بانک از همه افراد درخواست شده است از اعتماد به این گونه پیام ها و موارد مشابه آن خودداری کنند.