آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
اقتصاد
۴
اقتصاد در 10 سال قبل

(مهم ترین عناوین اقتصادی 12 خرداد 1385)

80 درصد واردات گوشی تلفن همراه در دست یک نفر

معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: 80 درصد واردات گوشی تلفن همراه توسط یک نفر انجام می شود. به گزارش مهر، محسن شاطرزاده در گفت وگوی ویژه خبری شبکه دو با بیان این که در کشور مونتاژ گوشی 30 درصد ارزش افزوده دارد گفت: به ازای هر8000 دلار واردات یک اشتغال از بین می رود که با یک میلیارد دلار واردات 140 هزار شغل حذف می شود.

کمبود بنزین سوپر در تهران

در حالی برخی جایگاه داران عرضه سوخت از تحویل بنزین سوپر به مراجعان خودداری می کنند که مدیر پخش فرآورده های نفتی استان تهران از ذخیره سازی 20 میلیون لیتر بنزین سوپر برای عرضه در تهران خبر داد و گفت: نگرانی در این خصوص وجود ندارد. به گزارش مهر، برخی از مراجعان به جایگاه های عرضه سوخت در شمال تهران و همچنین منطقه عباس آباد و خیابان شریعتی از نبود بنزین سوپر در این جایگاه ها خبر داده اند.

واردات 440 میلیارد تومان لوازم خانگی در سال 84

طی سال 84 بالغ بر 440 میلیارد تومان لوازم خانگی از 54 کشور و منطقه آزاد تجاری وارد ایران شده است. به گزارش فارس، اقلام عمده این کالاها که به وزن 155 هزار تن و ارزش دلاری 496 میلیون و 180 هزار دلار وارد شده، عبارتند از انواع تلویزیون و یخچال.

مصوبات بانک مرکزی مانع تراشی نیست

به گزارش مهر، ابراهیم شیبانی رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران گفت: برخلاف تصورات برخی، مصوبات بانک مرکزی مانع تراشی نیست بلکه دیدگاه هایی علمی و کارشناسانه است که هر یک در رشد و توسعه کشور نقش آفرین بوده اند.