آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
جهان
۶

مواضع داعش در فلوجه زیر آتش سنگین ارتش عراق

نیروهای ارتش عراق ضمن پیشروی در چند محور از شهر فلوجه موفق شدند دستیار ارشد سرکرده گروه تروریستی داعش را به هلاکت برسانند.

این فرمانده داعشی یکی از بارزترین دستیاران ابوبکر بغدادی به شمار می رفت. فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق با انتشار این خبر افزود: مسئول اطلاعات و امنیت این تشکیلات و یکی از معاونان بارز ابوبکر البغدادی و فرمانده ناظر عملیات تروریستی داعش که مسئول نظارت بر مکاتبات این تشکیلات بود ازجمله کشته شده ها هستند.

روز دوشنبه، نیروهای عراقی وارد بخش های جنوبی شهر فلوجه شدند. این نیروها توانستند پل بین منطقه صقلاویه با شمال فلوجه را آزاد کنند. گفته می شود از آغاز عملیات در هفته گذشته تاکنون 80 درصد مناطق اطراف فلوجه پس گرفته شده است. عملیات آزادسازی شهر فلوجه از سوم خرداد به دستور حیدر العبادی، نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای عراقی، آغاز شد. این عملیات با مشارکت 22 هزار نیروی ارتش، پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم، بسیج مردمی و عشایر عراق آغاز شده است.

در خبری دیگر فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن به اصطلاح «امیر گردان نفوذی های عرب» و یکی از مهم ترین دستیاران ابوبکر بغدادی سرگرده گروه تروریستی داعش در بخش القائم در غرب استان الانبار این کشور خبر داد. به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: نیروی هوایی عراق با هماهنگی فرماندهی عملیات مشترک عراق یکی از مخفیگاه های مهم جنایتکاران داعش در بخش القائم را هدف قرار داد.

این بیانیه افزود: در این عملیات تعدادی از تروریست ها از جمله وزیر جنگ و والی سابق به اصطلاح ولایت فرات داعش و مسئول امنیت و اطلاعات کل و یکی از مهم ترین دستیاران بغدادی که ناظر بر بسیاری از عملیات های تروریستی بود و نیز فرمانده گردان تبوک داعش در سوریه و عراق کشته شد.