آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
جهان
۶

چهره ها و نظرها

تحمل انگلیسی ها نسبت به جاسوسی دولت بیشتر از آمریکایی هاست

رئیس سابق سیا گفت، تحمل مردم انگلیس مقابل جاسوسی تهاجمی دولت، بسیار بیشتر از آمریکایی هاست.

به گزارش پایگاه خبری راشاتودی، مایکل هایدن، اظهار کرد: شما مردم انگلیس در مساله اقدام تهاجمی سرویس های امنیتی خودتان تحمل بالاتری نسبت به مردم ایالات متحده دارید. این مساله از افشاگری اطلاعاتی ادوارد اسنودن نشات می گیرد. به گفته هایدن، آمریکایی ها انتظار شفافیت بیشتری را از سرویس های امنیتی کشورشان داشتند و در نتیجه آژانس های اطلاعاتی آمریکا با سرعت بیشتری نسبت به انگلیس تغییر کردند.

اجازه نمی دهیم لیبی به کانون تروریسم تبدیل شود

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد نباید اجازه داد لیبی به کانونی برای تروریسم تبدیل شود.

به گزارش شبکه روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، در سخنانی در مراسم بزرگداشت روز آفریقا گفت: روسیه از آمادگی کشورهای آفریقایی برای همکاری در زمینه مبارزه با چالش های موجود در این قاره، به ویژه تروریسم که شاهد گسترش آن در بیشتر کشورهای آفریقایی هستیم، استقبال می کند. وی در ادامه این سخنرانی با تاکید بر این که نباید اجازه داد لیبی به کانون تروریسم تبدیل شود، حفاظت از این کشور بحران زده از طریق حمایت از دولت توافق ملی و توقف دخالت ها در امور داخلی لیبی را خواستار شد.

هشدار دبیرکل ناتو نسبت به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا

دبیرکل ناتو، ینس استولتنبرگ، در یک کنفرانس مطبوعاتی درخصوص خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داد و گفت: این امر می تواند روند افزایش بودجه نظامی کشورهای عضو این ائتلاف را با مشکل مواجه کند. وی تاکید کرد: انگلیس اصلی ترین تامین کننده ظرفیت های دفاعی ناتو در اروپا است و بیشترین بودجه نظامی را پس از آمریکا در این ائتلاف صرف می کند.