آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
انرژی
۸

اخبار

روسیه در نشست 169 اوپک شرکت نمی کند

وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه ای برای حضور در نشست 169 اوپک در وین ندارد، اما به مشورت با وزیران نفت این سازمان ادامه می دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه ای برای شرکت در نشست ماه ژوئن سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ندارد.

با وجود آن که روسیه، عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) نیست، اما در ماه های اخیر و همزمان با سقوط قیمت های نفت به کمترین سطح در چند سال گذشته، با اعضای این گروه مشورت کرده است. روسیه با تولید روزانه بیش از 10 میلیون بشکه نفت خام، بزرگ ترین کشور تولیدکننده غیرعضو اوپک به شمار می رود.

یک پیشنهاد مطرح شده در فوریه امسال برای همکاری روسیه و چند کشور دیگر غیرعضو اوپک با اعضای این سازمان برای تثبیت سطح تولید نفت و تقویت قیمت ها با کارشکنی و بهانه تراشی عربستان شکست خورد. نشست عادی 169 وزیران نفت اوپک به منظور تعیین سیاست های تولید این سازمان 2 ژوئن (13 خرداد) در وین، پایتخت اتریش، آغاز به کار خواهد کرد.

اندونزی دبیر کل تازه اوپک؟

یک منبع آگاه اوپک گفت، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی احتمالادبیرکل آتی اوپک خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری اسپوتنیک از وین و به نقل از خبرگزاری ریانووستی روسیه، این منبع آگاه افزود: سودرمان سعید، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی که دسامبر گذشته دوباره به عضویت سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) درآمد، به عنوان دبیر کل بعدی این گروه انتخاب خواهد شد.