آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
جامعه
۱۷

کمبود بودجه علیه فعالیت سازمان های مردم نهاد

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: به دلیل کمبود بودجه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان متوقف شده است.

به گزارش ایسنا، رضا حجتی افزود: وزارت ورزش و جوانان سال گذشته بیش از سه میلیارد تومان به اردوهای راهیان نور اختصاص داد؛ اما بودجه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان یک میلیارد تومان بود.

وی با اشاره به مشکل برخی سازمان های مردم نهاد برای پرداخت هزینه شرکت در دوره های توان افزایی و ارتقای مهارت سمن های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: با توجه به کمبود بودجه ناگزیر به دریافت ورودی شرکت در این دوره ها هستیم البته حداکثر 10 درصد هزینه های هر دوره از شرکت کنندگان اخذ می شود.

مدیرکل مشارکت های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از نگرش مدیران به سمن ها یادآورشد: نگرش مسلط دولتی مانع به رسمیت شناختن سازمان های مردم نهاد جوانان شده است.

وی درباره سرنوشت لایحه سمن ها تصریح کرد:این لایحه نیمه سال 93درباره تشکل های اجتماعی و سازمان های مردم نهاد با محوریت وزارت کشور آماده و به دولت ارائه شد و اکنون در کمیسیون امنیت ملی دولت در حال بررسی است و امیدواریم امسال در صحن علنی مجلس مطرح شود.