آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
حوادث
۱۹

دستبرد هکر 17 ساله به حساب های بانکی

هکر 17 ساله برای قدرت نمایی، موجودی حساب 33 مشتری یک بانک خصوصی را خالی کرد.

به گزارش جام جم، هفته گذشته مردی با حضور در پلیس فتای استان خراسان رضوی از برداشت غیرقانونی یک میلیون تومان از حساب بانکی اش خبر داد.

ماموران در تحقیقات خود، به سرنخ هایی دست یافتند که نشان می داد شاکی چند هفته پیش زمانی که در حال خرید اینترنتی و پرداخت آن از درگاه بانک خصوصی بوده، متوجه نشده که این درگاه بانکی جعلی است. بنابراین سارق اینترنتی از این فرصت استفاده کرده و با اطلاعات بانکی شاکی، موجودی حساب او را خالی کرده است.

در ادامه بررسی های پلیس فتا مشخص شد کسی که این درگاه جعلی بانکی را راه اندازی کرده، پسر 17 ساله ای است که در شهر بوشهر زندگی می کند. ماموران پلیس فتا با هماهنگی قضایی چند روز پیش به بوشهر اعزام شدند و با دستگیری متهم، او را برای ادامه تحقیقات به پلیس فتای استان خراسان رضوی منتقل کردند. همچنین ماموران فتا در بازرسی از رایانه شخصی پسر نوجوان اطلاعاتی به دست آوردند که نشان می داد او علاوه بر دستبرد به حساب شاکی، با نفوذ به حساب 32 نفردیگر که ساکن شهرهای دیگر بودند، موجودی حساب این افراد را هم خالی کرده است.

متهم به افسر تحقیق گفت: من در رشته رایانه درس می خواندم. قصدی برای سرقت نداشتم. پس از آموزش روش های هک، تصمیم گرفتم قدرتم را نشان دهم. به همین خاطر درگاه جعلی یک بانک خصوصی را جعل کرده و با فریب مشتریان این بانک، اطلاعات حسابشان را به دست آورده و موجودی حساب آنها را خالی می کردم. طعمه هایم اهل شهرهای مختلف بودند. من فقط می خواستم قدرت خود را به دیگران نشان دهم و حاضرم پول های برداشت شده را به حساب شاکیان برگردانم. سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتای استان خراسان رضوی در این باره گفت: با اعتراف این نوجوان برایش قرار قانونی صادرشد. پدر وی، پول هایی را که پسرش از حساب مشتریان بانک سرقت کرده بود به شاکیان پرداخت کرد.