آرشیو چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۵، شماره ۴۵۵۶
صفحه آخر
۲۰

حکایت ادامه دار گوریل و پسر 4 ساله

همین چند روز پیش بود که ویدئو و چند عکس از یک باغ وحش در آمریکا بسرعت در فضای مجازی منتشر شد. این ویدئو کودکی حدودا چهار ساله را نشان می داد که پس از عبور از حصارها وارد قفس یک گوریل عظیم الجثه شده است. پس از چند دقیقه، ماموران باغ وحش بسرعت وارد عمل شده و با شلیک گلوله این گوریل 17 ساله را کشتند. حالاماجراهای این گوریل و آن پسر بچه هنوز تمام نشده و به موضوعی برای بحث و انتقاد تبدیل شده است.

اولین انتقاد مربوط به پدر و مادر این پسر چهار ساله است که آن گونه که باید مواظب فرزندشان نبوده و براحتی اجازه داده اند تا این اندازه به قفس میمون ها نزدیک شود. البته والدین این پسر، انتقادات مطرح شده را بی مورد دانسته و گفته اند هر فردی که فرزندی در این سن و سال داشته باشد، می داند که بچه ها از دیوار راست بالامی روند. در این میان دیلی میل دست به افشاگری زده و گزارش داده است پدر این خانواده سوابقی همچون قاچاق مواد مخدر و خرابکاری داشته است.

بحث دیگری که طی این چند روز مطرح شده، انتقاداتی است که به مسئولان باغ وحش می شود. بسیاری می گویند نبود حصارهای امنیتی یکی از دلایل اصلی ورود الین (پسر بچه) به قفس بوده است.

به نظر می رسد این سخن چندان هم به گزاف نباشد؛ زیرا شاهدان می گویند این پسر بچه بدون هیچ گونه ممانعتی براحتی وارد قفس شده است. در این میان، ویدئوی تازه ای منتشر شده که نشان می دهد گویی این گوریل با مشاهده نیروهای باغ وحش و بروز سر و صداهای زیاد، قصد محافظت از این پسر بچه را داشته است. حالاچه این انتقادات و صحبت ها درست باشد یا نباشد، نتیجه این بود که یکی از حیوانات این کره خاکی به دلیل بی احتیاطی انسان ها جان خود را از دست داد.